25.04.2020-12:14 (Son Güncelleme:25.04.2020-11:04)

Düğün Alışverişleri Online Platformlara Kaydı

Coronavirüs sebebiyle düğünlerin ertelenmesine karşın çiftler, mobilya ile züccaciye ürünleri benzeri düğün alışverişlerine online platformlardan devam ediyor.

Coronavirüs sebebiyle düğünlerin ertelenmesine karşın çiftler, mobilya ile züccaciye ürünleri benzeri düğün alışverişlerine online platformlardan devam ediyor.

Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, açıklamasında, Türkiye'de senede ortalama 550 bin çiftin evlendiğini anımsatarak, çiftlerin düğünden önce muhakkak züccaciye ürünleri aldığını belirtti.

İnternet ve sosyal medya kullanımı açısından Türkiye'nin en aktif ülkeler içerisinde olduğunu belirten Öksüz, Türkiye'de nüfusun % 74'ünün internet, % 64'ünün de aktif sosyal medya kullanıcısı olduğunu belirtti.

Öksüz, 2019'da Türkiye'de 11,5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan e-ticaret hacminin, önümüzdeki 5 senelik süreçte 50 milyar dolara çıkmasının öngörüldüğünü belirterek, şu ifadeleri kullandı:

"Züccaciyede de gün geçtikte online satışlar artıyor. Son dönemlerde üyelerimizin birçoğu gerek sosyal medya gerekse de internet siteleri üzerinden online satışlara başladı. Coronavirüs süreciyle birlikte yatırımlarını biraz daha bu tarafa kaydırmaya başladılar. Hatta şu an düğün hazırlığı yapan çiftler için internete özel düğün paketleri dahi oluşturulmuş durumda. Evlenecek çiftlerin büyük çoğunluğu düğün hazırlıklarına en az 6 ay önce başlıyor. Bu nedenle şu anda mağazalarımıza gelemeyen çiftler, online üzerinden ürün alımlarını gerçekleştiriyor."

Mesut Öksüz, yapılan bir araştırmaya bakarak, evlenecek çiftlerin neredeyse %30'unun online alışverişi seçtiğini, çiftlerin % 23'ünün online alışveriş sitelerinden ağırlıklı olarak ev tekstili ve dekorasyon ürünleri, % 21,1'inin küçük ev aletleri, % 15,2'sinin sofra takımları ile pişirme malzemeleri aldıklarını belirtti.

Bilhassa son dönemde evlenecek çiftlerin, coronavirüs salgını sebebiyle ekmek yapma makinesi benzeri inovatif ürünleri de çeyizlerine dahil etmeye başladığını belirten Öksüz, bu makinenin satışında önceki dönemlere kıyasla % 700'lük artışın söz konusu olduğunu belirtti.

Öksüz, çeyiz grubunda yemek takımları, kahve makineleri, el blender'ları, tencere setleri ve nevresim takımlarının öncelikli olduğunu ifade ederek, "Son dönemde üyelerimizden aldığımız bilgilere göre, online platformlardan çeyizlik züccaciye ürünü alanların sayısı geçtiğimiz dönemlere göre yüzde 100 arttı. Burada sunulan kapıda ödeme seçeneği, taksit kolaylığı da müşterileri cezbediyor. Dernek olarak e-ticaret sistemimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde ZÜCDER üyelerine özel mobil aplikasyon uygulamasını devreye sokacağız." şeklinde konuştu.

MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Koray Çalışkan da Türkiye'de senelik mobilya satışının 2019 itibariyle 50 milyar TL'ye çıktığını belirterek, mobilyada hızlı tüketim alışkanlığına geçildiğini, kullanıcıların eskisi gibi 15-20 senede bir değil, 7-8 senede bir mobilyasını değiştirdiğini dile getirdi.

Çalışkan, 2019'un son çeyreğinden bu yana konut satışlarının canlanmasıyla mobilyada satışların da arttığını fakat coronavirüs salgını sebebiyle dış satımdaki gibi iç pazarda da durgunluğun başladığını belirtti.

Mart sonu itibariyle düğün sezonunun açıldığını anımsatan Çalışkan, ifadelerine şu sözlerle devam etti:

"Evlilikler sektörümüzü doğrudan etkiliyor. Çiftler, ev kurmak için ortalama 50 bin liralık bütçe ayırıyor. Yeni yuva kurulurken yatak odası, koltuk takımı, TV ünitesi, yemek takımı gibi evin tüm ihtiyaçları alınıyor. Firmaların çoğunun tüm bu ürünleri kapsayan düğün paketleri bulunuyor. Sosyal izolasyonun sağlanması adına düğünlerin ertelenmesiyle birlikte çiftler, nikahlarını yapıp düğünlerini yaza ya da sonbahar aylarına taşımaya başladı. Bu çiftlerimize ürün sevkiyatları yapılırken, diğer yandan yazın evlenecek çiftlerin mobilya bakmaya devam ettiğini görüyoruz."

Evlenecek bir takım çiftlerin coronavirüs sebebiyle mobilyalarını online üzerinden seçmeye başladığını belirten Çalışkan, "Her ne kadar mobilyada internetten alım oranı bazı sektörlere göre düşük olsa da özellikle bu süreçte internetten siparişlerin arttığını gözlemliyoruz." diye konuştu.

Coronavarüse kadar Türkiye'de pek çok tüketicinin liste hazırlamadan alışveriş yaptığı belirten Şahin, şu ifadeleri kullandı:

"Maalesef tüketicilerimizin çoğunun listeyle alışveriş yapma alışkanlığı bulunmuyordu. Kovid-19 salgını, tüketici alışkanlıklarını büyük ölçüde değiştirdi. Artık tüketicilerin büyük bir kısmı gerek virüs kapma endişesinden gerekse daha az risk için ihtiyaçlarının listesini evde yaparak markete gidiyor. Önceden liste yapmadan markete giden vatandaşlar, şimdi markette gezerek alışveriş yapmayı değil ellerindeki listeye bakarak alışveriş yapmayı tercih ediyor. Yani vatandaşlar bir an önce alacaklarını alıp marketten ayrılmak istiyor. Virüsle beraber sık sık ve rahatça dışarı çıkma alışkanlığını kaybeden tüketiciler, artık acil ihtiyaçlarını belirliyor ve hiç vakit kaybetmeden alışverişini tamamlayıp marketten ayrılıyor."

Şahin, tüketicilere virüs öncesinde de sürekli listeyle alışveriş yapmaları hususunda uyardıklarını dile getirerek, "Virüs bizim yapamadığımızı yaptı." ifadesini kullandı.

DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr