Dolandırıcıların yöntemleri bitmiyor, telefonunuza gelen icra borcu mesajlarına dikkat!
Dolandırıcıların son zamanlarda bulduğu yeni bir yöntemle ilgili açıklamalar yapan Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Merkez Tüketici Adaleti Komisyonu Başkanı Av. Hayri Eryılmaz, “Telefonlara gelen icra borcu mesajlarına dikkat edilmeli" ifadelerini kullandı.
Hukuk bürosu ismini kullanarak vatandaşlara mağduriyet
yaşatan birtakım bireyler hakkında kendilerine çok sayıda şikâyet geldiğini aktaran
TÜKDES Genel Merkez Tüketici Adaleti Komisyonu Başkanı Eryılmaz, “Son
zamanlarda basın yayın organlarına da yansıyan bu kişiler, tüketicilerimizi
arayarak veya mesaj atarak, ‘İcra borcunuz hukuk ofisimize devredildi, ödeme
yapmanız gerekiyor” gibi yalan beyanlarla veya ‘Almış olduğunuz ürünün kargo
ücretini icraya veriyoruz' tehdidiyle, mütemadiyen mesaj atarak
vatandaşlarımızın içinde bulunduğu panik halinden yararlanıp ödeme yapmasını
istiyorlar.” dedi.
Soğukkanlı olunmalı
Vatandaşların en başta arayan numarayı dikkatli bir şekilde
dinlemeleri gerektiğini anımsatan Eryılmaz, “Mesaj atılması durumunda ise panik
yapmamalı ve soğukkanlı olmalıdır çünkü kötü niyetli olan bu kişiler tüketicilerimizin
içinde bulunduğu telaş ve çaresizlik halinden faydalanmaktır. Alacaklı
tarafından, aleyhinize herhangi bir icra takibi başlatılmış olursa, ilgili icra
dairesince size ‘tebligat' gönderilmesi gerekmektedir. Şayet yine de tereddüde
düşülmüş ise tüketicilerimizin yapması gereken şey, iletişime geçen şahıstan
ilgili dosyanın numarasını istedikten sonra kendi e-devlet sistemleri üzerinden
tarafı bulunduğu mevcut dava veya icra takibi olup olmadığını kontrol etmek
olacaktır. Eğer bu sorgulama sonucunda adınıza açılmış herhangi bir icra takibi
veya dava mevcut değilse ya da verilen dosya numarası uyuşmuyorsa, tarafınıza
gelen mesaj veya aramanın sizi dolandırmak maksatlı olması muhtemeldir.” şeklinde
konuştu.
Tüketiciler şikâyet edebilir
Söz konusu dolandırıcılık haliyle karşılaşan vatandaşların
yapması gerekenleri de söyleyen Hayri Eryılmaz, “Tüketicilerimiz bu veya benzer
davranışlarla kendilerini rahatsız eden kötü niyetli kişiler hakkında yasal
yollara başvurarak, kişilerin huzur ve sükûnunu bozma suçunun düzenlendiği Türk
Ceza Kanununun 123. Maddesi gereği Cumhuriyet Başsavcılıklarına şikâyette
bulunabilirler. Yine tüketicilerimiz, kişisel verilerden olan telefon
numaralarının usulsüz bir şekilde kullanılması sebebiyle, Kişisel Verileri Koruma
Kuruluna, Kişisel Verileri Koruma Kanunu gereği, web adresi üzerinden bu ihlali
yapanları bildirebilir ve şikâyette bulunabilirler.” ifadelerini kullandı.