Dolandırıcıların yeni silahı ortaya çıktı: Sahte kargo ve icra yalanı ile tuzağa düşürüyorlar
Koronavirüs salgının başlamasıyla popülerliği artan kargo sektörüne yönelen dolandırıcılar, insanları ağına düşürmek için sahte kargo ve icra yalanlarına başvuruyor. Tüketici dernekleri ise bu tür mesajların dikkate alınmamasını ve E-Devlet üzerinden gerekli kontrollerin yapılmasını söylüyor. Detaylar haberimizde...
Dolandırıcıların son dönemde kullandığı yeni yöntemlerden olan sahte kargo ve icra yalanları bir çok insanın başına bela açabiliyor. Dolandırıcılar, vatandaşlara örnek olarak ‘’Sayın E... K..., icra takibi başlatılması için hukuk ofisine devredilen dosyanıza avukatlık ücreti ve masraflar eklenmemesi için acilen hukuk ofisi ile irtibata geçiniz” şeklinde mesajlar göndererek onları ağlarına düşürmeye çalışıyor. Tüketici dernekleri ise bu tür mesajların dikkate alınmamasını ve E-Devlet üzerinden icra işlemlerinin kontrol edilmesiyle sahtekarlığın hemen ortaya çıkacağını söylüyor.
Dolandırıcıların yeni silahı ortaya çıktı
Son yıllarda popülerliğini arttıran kargo sektörü, dolandırıcıların da ilgisini cezbetmiş durumda. Herkesin ödeyebileceği bir miktarı belirleyen dolandırıcılar, örneğin 2 yıl önceki bir gönderi konusunda kişiye ulaşarak 200 TL’lik bir ödeme yapmaları gerektiğini aksi takdirde icraya verileceklerini söylüyorlar. Mesajın gerçek olduğunu düşünenler süreç ile uğraşmak istemediği ve endişeye kapıldığı için hemen parayı gönderiyor.
Dolandırıcıların söz konusu numaraları arandığında ve icra konusunda gerekli belgelerin talep edilmesi üzerine ‘’Arkadaşlarımız sizi arayacak” cevabı alınıyor.
Sahte kargo ve icra yalanı ile tuzağa düşürüyorlar
Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, kendisinin talep ve onayı olmadan gönderilen kargoyu teslim almayan kişinin hukuki veya cezai sorumluluğunun bulunmadığını ve vatandaşın, arayıp para talep eden dolandırıcılara kesinlikle itibar etmemesi gerektiğini söyledi. Ağaoğlu, “Dolandırıcılar bu yolla tüketiciyi korkutup para talep ediyor. Bu yüzden teslim alınmayan kargonun sorumluluğu tüketiciye ait değildir ve bu kişiden para talep edilemez. Ayrıca, bu durumla ilgili borç icraya verildiyse e-devlette sistemde gözüküyor. Bu kişileri de savcılığa başvurup şikayet etmeliler” diye konuştu.
Sahtekarların dolandırıcılıklarına karşı soğukkanlı olunması gerektiğini ifade eden Ağaoğlu, "Beklemediğiniz kargoyu teslim almayın. Gerçekten bir kargo varsa ve teslim alınacaksa mutlaka önce paket açıp kontrol edilmeli ve duruma göre kargo görevlisine iade edilmeli.” diye konuştu.
Sorun bilgi güvenliğinden kaynaklanıyor
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, yıllardır dolandırıcılık şikayetleri aldıklarını ve bu konuda halkı bilinçlendirmeye çalıştıklarını söyleyerek, ‘’Maalesef Türkiye’de hakkını arayan sayısı yüzde 10’u geçmez. Bu azınlık da süreçle uğraşmak istemiyor ve vazgeçiyor. Vatandaş borcunun olmadığını ispatlarken zamanı ve parası gidebiliyor. Dolandırıcılar da bunu bildikleri için bu zaaftan faydalanıp para kazanıyorlar” ifadelerini kullandı. Sorunun bilgi güvenliğinden kaynaklandığını belirten Şahin, ‘’Dolandırıcılar, bizim bilgilerimize kolaylıkla ulaşabiliyor. Çünkü kişisel bilgilerimiz, telefon numaralarımız firmalar, şirketler tarafından başka kişilere, firmalara satılıyor. Belli para karşılığında gerçekleşen bu ticaret vatandaşın güvenliğini de tehdit ediyor. Bunun mücadelesini yıllarca verdik ama önüne geçemedik. Bu konuda hukuk tarafında bir çözüm bulunmuyor.” sözlerini kullandı.