Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yürütülen, Türkiye'yi hızlı tren ağıyla örme hedefi kapsamında, çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.
Anadolu Ajansı tarafından paylaşılan bilgilere göre, Türkiye son 19 yılda demir yolu yapımına toplamda 220,7 milyar lira yatırım yaptı. Yapılan yatırımlar sonrası Türkiye'de toplam 1213 kilometre yüksek hızlı tren yolu yapıldı. Demir yolunda verimliliği ve güvenliği artırmak üzere sinyalli hatlar yüzde 172, elektrikli hatlar ise yüzde 180 artış gösterdi.
ANKARA-İZMİR HIZLI TREN HATTINDA YILLIK 13 MİLYON YOLCU TAŞINACAK
Yapılan açıklamalara göre Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi'nin çalışmalarının yüzde 47 tamamlandığı açıklandı. Hat tamamlandığında normal şartlarda 14 saat sürecek olan tren yolculuğunun 3 saate düşmesi planlanırken yılda yaklaşık 13 milyon kişinin bu hattı kullanması bekleniyor.
İPEK YOLU GÜZERGAHININ YAPIMI DEVAM EDİYOR
Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, İpek Demir Yolu güzergahının ülkeden geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalardan birini teşkil ediyor. Projeyle Halkalı-Kapıkule (Edirne) kesiminde yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 20 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 6,5 saatten 2 saat 20 dakikaya inmesi hesaplanıyor.
MERSİN-GAZİANTEP DEMİRYOLU HATTININ YAPIMI DEVAM EDİYOR
Mersin'den, Gaziantep'e doğru yapılan hızlı tren hattında çalışmalar sürüyor. 312 Kilometrelik uzunluğa sahip projede inşaat çalışmaları 6 alanda devam ediyor. Proje sonunda tren yolcuğunun 6 saatten 2 saat 15 dakikaya inmesi planlanıyor. Demir yolu yük ve yolcu yoğunluğunu kapsamında ise toplamda 3 bin 957 kilometrelik demiryolu çalışmaları devam ediyor.
TÜRKİYE ORTA KORİDORUN HAKİMİ OLACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yaptığı açıklamada, 19 yıldır imza atılan projelerin Türkiye'yi önemli bir noktaya getirildiği bildirildi. Marmaray ve yüksek hızlı tren gibi projelerin Türkiye'yi orta koridorun hakimi yaptığını ve yeni ipek yolu projesinde tercih edilen bir nokta haline geldiğini aktardı. Bakanlık tarafından yapımını tamamlanan şehir içi raylı sistemlerin toplamda 312 kilometreyi geçtiği açıklanırken bu rotalarda toplamda 400 milyona yakın yolcunun taşındığı söylendi.
İSTANBUL>'A 5 YENİ METRO HATTI YAPILACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yaptığı açıklamada İstanbul'da yapımı devam eden 5 metro hattının tamamlandığı zaman 91 kilometre olacağını açıkladı. Yakın zamanda çalışmalarının başlayacağı 2 yeni metro hattının ise 13 kilometre olacağını belirtti. İstanbul'un raylı sistemlerle donatılarak trafik oranının düşeceğini vuran bakan açıklamasını şu sözlerle devam etti; "Bugün depo sahasında bulunduğumuz Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattı ve Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hattında, Pendik Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattında, Bakırköy sahil (İDO)-Kirazlı metro hattında, Başakşehir Çam Sakura Hastanesi-Kayaşehir metro hattında çalışmalar yoğun bir şekilde devam ediyor. Bu hatlara ek olarak Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca Bosna Bulvarı raylı sistem hattı ile Kazlıçeşme-Sirkeci kentsel ulaşım ve rekreasyon dönüşüm projelerine de en kısa sürede başlayacağız. İstanbul'da devam eden metro hatlarımızın toplam uzunluğu 91 kilometreye ulaşmaktadır. Ayrıca, 13,5 kilometrelik yeni raylı sistem hattına da başlıyoruz. 2023 yılında bunların hepsini bitiriyoruz."