09.05.2020-12:49 (Son Güncelleme:09.05.2020-17:18)

Coronavirüsü Türk Halkının Satın Alma Alışkanlıklarını Değiştirdi

Salgından sonra değişen tüketici davranışları üzerine yapılan bir araştırma Coronavirüsü salgını sürecinde Türk halkının satın alma önceliklerinin değiştiğini ortaya koymuştur.

5.007 kişinin katıldığı araştırmada, katılımcıların %88’i Coronavirüsü salgını sebebiyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtirken, %72’si tatil, gayrimenkul ve araba gibi büyük bir satın alma yapmayacağını bildirdi. Araştırma, katılan kişilerin %63’ünün yazın tatile çıkmayı düşünmediğini, %78’inin ise yaz tatili planlarını değiştirdiğini ortaya koydu.

GIDA İLK, HİJYEN ÜRÜNLERİ İKİNCİ SIRADA

Yapılan araştırmada katılımcıların % 88’i salgın nedeniyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtti. Kadın katılımcılarda bu oran %92, erkek katılımcılarda ise %84 oldu. Katılımcıların %60’ı salgın sebebiyle aylık harcamalarının arttığını söyledi.

Araştırmanın sonucu, satın alma tercihine göre %69 oranla gıda sektörünün ilk sırada yer aldığını gösterdi. Bu sektörü sırasıyla ev temizlik ürünleri ile sağlık ve kişisel bakım ürünleri ve vitamin ile destekleyici besinler izledi.

%60’I HİJYENE DİKKAT EDİYOR

Bu süreçte ihtiyaçlarını karşılayan katılımcıların %60’ı en çok hijyene dikkat ediyor. ’i fiyat’a, ’si ulaşılabilirliğe, %9’u kaliteye, %4’ü ise hıza önem gösteriyor.

PLANLAR ERTELENDİ

Katılımcılara “Önümüzdeki 3 ay için büyük bir satın alma yapmayı düşünüyor musunuz?” sorusu yöneltildiğinde, %72’si “Hayır” yanıtını verirken, %28’i “Evet” dedi. Önümüzdeki günlerde büyük bir satın alma yapmayı planlayanların %27’si araba almayı planlarken, % 19’u gayrimenkul, % 18’i mobilya, % 11’i tatil, % 7’si seyahat yanıtını verdi.

VATANDAŞLAR SALGININ 6 AYDAN FAZLA SÜRMEYECEĞİNİ DÜŞÜNÜYOR

Katılımcıların %26’sı salgınının 6 aydan daha fazla bir süre içerisinde bitmesini öngörürken, %25’i 3 ayda, %22’si 2 ayda, %9’u 6 ayda, % 7’si 1 ayda, diğer bir % 7’si 4 ayda, % 4’ü ise 1 aydan az bir sürede biteceğini öngördü.

SOSYAL MEDYA KULLANIMI ARTTI

Yapılan araştırma, bu dönemde sosyal medya kullanımının da arttığını gösterdi. Katılımcıların %86’sı salgın günlerinde sosyal medya kullanımının arttığını belirtirken, %35’i sosyal medyada 2-3 saat vakit geçirdiğini, %24’ü 4-5 saat, %23’ü 5 saatten fazla, ’ü yarım saat-1 saat arası, % 4’ü ise yarım saatten az kullandığını belirtti.

YAZ TATİLİ PLANLARI DEĞİŞTİ

Katılımcıların %63’ü yazın tatile çıkmayı düşünmediğini bildirirken %78’i ise salgının yaz tatili planlarını değiştirdiğini belirtti.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr