12.05.2020-10:40
(Son Güncelleme:12.05.2020-13:28)
Coronavirüs Sonrası Otellerde Anahtarsız Tatil
Hazirandan itibaren müşteri kabul etmeye hazırlık yapan Antalya'daki 5 yıldızlı oteller, coronavirüs tedbirlerini uygulamaya alıyor. Otel odalarında artık anahtar kullanılmayacak. Tüm elektronik işlemler müşterinin cep telefonuna yüklenen QR kod sayesinde yapılacak.
Hazirandan itibaren müşteri kabul etmeye hazırlık yapan Antalya'daki 5 yıldızlı oteller, coronavirüs tedbirlerini uygulamaya alıyor. Otel odalarında artık anahtar kullanılmayacak. Tüm elektronik işlemler müşterinin cep telefonuna yüklenen QR kod sayesinde yapılacak. Sahil ile havuzlardaki şezlonglar ve restoranda da sosyal mesafe kuralına uygun düzenlemeler yapılacak.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, coronavirüs salgınındaki normalleşme süreci kapsamında, otellerin hazirandan itibaren açılacağını açıkladı. Turizm sektörü, coronavirüs önlemlerine uygun tatil modeliyle ilgili hazırlıklarını bitirdi. Sınırların açılması ve uçuş seferlerinin tekrar başlamasıyla hem yerli hem yabancı turiste uygulanacak coronavirüs tedbirli tatil uygulamalarıyla alakalı Antalya'nın dünyaca ünlü turizm merkezi Belek'teki 5 yıldızlı oteller bütün hazırlıklarını sona erdirdi.
DEZENFEKTAN TÜNELİ İLE TERMAL KAMERA
Otelde düzenlen senaryoya göre, bir müşterinin havalimanından otele gelişi ve tatil süreciyle alakalı uygulamalı deneme yapıldı. Havalimanına gelen turist, dezenfekte işlemi yapılan araçlarla otele getiriliyor. Otelin girişinde turistlerin tek tek ateşi ölçülüyor. Müşteri araçtan indikten sonra, araç ve bavulları tekrar dezenfekte ediliyor. Otelin ana giriş kapısında da termal kamerayla ateşleri ölçülüyor ve aynı zamanda dezenfektan tünelinden geçiş yapıyor.
QR KODLA TEMASSIZ İŞLEM
Resepsiyonda ise görevliyle turist arasında cam koruma kalkanı yer alıyor. Kırmızı renkli sosyal mesafe çizgisini geçmeyecek turist, resepsiyon görevlisiyle hiçbir temasa geçmeden, cep telefonuna yüklenen QR kod ve otele giriş işlemlerini bilgisayar ekranındaki QR kodla eşleştirerek yapıyor. Peşinden odasına çıkacak turistin kullandığı asansör girişlerinde de yine dezenfektan mevcut. Asansör içleri de sosyal mesafe kuralına göre en çok dört kişi kullanılacak şekilde, ayak izleri işaretleriyle düzenlendi.
'ODALARDA ARTIK ANAHTAR YOK'
Odasına çıkan misafir, kapıya hiç dokunmadan tekrar cep telefonundaki QR kodu okuttuğunda kapı otomatik olarak açılıyor. Oda içinde de bütün elektronik düğmeleri ve klima QR kodla dokunmadan yönetiliyor. Odaya servis ile temizlik hizmeti istediğinde de cep telefonundaki butonlarla talebini elektronik ortamdan gönderebiliyor. TV kumandaları tek kullanımlık paketler içerisinde. Yatak ile yastıklarda sıvı geçirmez tek kullanımlık alezler yer alıyor. Banyo ve odadaki başka pek çok eşya da yine tek kullanımlık paketler olarak sunuluyor.
'AÇIK BÜFE KONTROLLÜ DEVAM EDECEK'
Otellerde en fazla tartışma konusu olan açık büfe restoranda da açık büfe uygulaması devam edecek. Fakat misafir eskiden olduğu gibi kaşık, kepçe ya da maşa kullanarak yemeğini kendisi alamayacak. Restoran alanı da sosyal mesafeye uygun kırmızı uyarı çizgileriyle hazırlandı. Müşteri kırmızı çizgiyi geçmemek koşuluyla, camekan koruması ardındaki otel görevlilerinden porsiyon olarak yemeklerden istediğini söyleyecek. Eskiden 8 kişinin oturabildiği masa düzeni de 4 kişiye indirildi. Sahil ve havuz başındaki şezlonglar sosyal mesafe kurallarına uygun, aralarında minimum 1'er metre olacak şekilde düzenleniyor.
'EN FAZLA TURİZM ETKİLENDİ'
Otel Genel Müdürü Ali Kızıldağ, corona salgınından en fazla etkilenen sektörün turizm olduğunu belirtti. Kızıldağ, alınacak tedbirlerle alakalı hem ulusal hem de uluslararası bütün uygulamaları yakından izlediklerini ve ev ödevi gibi hazırlıklarına devam ettiklerini anlattı. Kızıldağ, Türkiye'de Sağlık Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın süreci çok iyi idare ettiğini de belirterek, teşekkürlerini dile getirdi.
MAKSİMUM GÜVENLİK, MİNİMUM RİSK
Kızıldağ, yeni dönem için gelecek müşteri, personel ve iştirak sağlanan firmaların görevlilerinin otele girdiği dakikadan çıkışına kadarki bütün süreçte herkesin sağlığını maksimum seviyide korumak, tehlikeleri de minimum seviyeye indirecek bir senaryo hazırladıklarını belirtti. Müşteri kapıdan girdiğinde ateş ölçümü, dezenfektan işlemleri, termal kamera ile dezenfektan tüneli uygulamalarından geçeceğini anlatan Kızıldağ, “Eğer sakıncalı bir durum olursa, ilk önlem odası, karantina odasına alınarak burada tıbbi personel müdahale edecek. Gerekiyorsa hastaneye sevki yapılacak" diye konuştu.
'ANAHTARI ORTADAN KALDIRDIK'
Bütün sosyal mesafe ve dezenfektan kurallarına uygun bir şekilde içeri alınan müşterinin 'check-in' işlemlerini resepsiyonda temassız QR kodla yapabileceğini ifade eden Kızıldağ, “Anahtarı ortadan kaldırdık ve tamamen dijital ortamda akıllı cep telefonlarına QR kodu yüklenerek oda kapılarını açıp, aydınlatma, klima sistemleri gibi bütün sistemleri kullanabilecekler. Bütün restoranlar, barlar, genel alanlarda sosyal mesafeyle ilgili bütün uyarılar yer alıyor. Kendilerine aydınlatıcı broşürler hazırladık. Televizyonlarındaki info kanalları ve otel içindeki diğer dijital platformlarda bunları yayınlıyoruz" şeklinde konuştu.
AÇIK BÜFEDE SİSTEM DEĞİŞTİ
Hem konuklar için hem personelleri için eğitimleri olduğunu da belirten Kızıldağ, “Plajlar, havuz ve iskelede sosyal mesafe kurallarına uygun alanlar hazırladık. Pavilyonlarımız zaten sosyal mesafeye çok uygun. Evet sezon açılıyor, hadi kapılarımızı açıyoruz dediğimizde yüzde 100'e yakın bir şekilde hazır olacağız. Açık büfe açık olacak, ama biz orada minimalist sistemde eskiden olduğu gibi kaşıkla, kepçeyle, maşayla girilen sistemler değil, porsiyonlar hazır olacak. Misafire yemeğini, personelimiz servis edecek. Burada da yine sosyal mesafe kurallarına uygun alanlar oluşturuldu" açıklamasında bulundu.
% 50 KAPASİTEDE MÜŞTERİ ALINACAK
Türkiye'nin yeşil yıldızlı ilk oteli olduklarını da diel getiren Kızıldağ, sebze ve çamaşırların yıkanmasında daha önceden de ozon kullanıldığını, tüm hijyen kurallarının en üst seviyede olduğunu belirtti. Yeni dönemde daha da titiz hareket edileceğini aktaran Kızıldağ, "Zaten otel kapasitesi yüzde 50 oranında kullanılacak ve daha fazla olmayacak. Biz örneğin 1200 yatak kapasitemiz var, 600 yatak planlıyoruz. Otel dışındaki villalarımızda da aynı uygulamalar olacak. Ancak villalarımızda daha özel lüks hazırlıklar da yapılıyor. Bu sezon bunu tercih eden misafirlerin daha yoğun olacağını düşünüyoruz" dedi.
YENİ SÜREÇ KRİTERLERİ
Bakan Mehmet Nuri Ersoy'un açıkladığı yeni dönemle ilgili kriterlerden bazıları da şu şekilde:
" -Sosyal mesafede 1,5 metre kuralı var.
-Otellerde coronasız alanlar sertifikalandırılacak.
-Personelin pandemi eğitimi alması gerekiyor.
-Sertifikalar her ay tesislere asılacak.
-Her gelen yolcu test edilecek.
-Açık büfelerdeki sunum sistemi değişecek. Korumalı sistem olacak.
-Karekod olacak."
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, coronavirüs salgınındaki normalleşme süreci kapsamında, otellerin hazirandan itibaren açılacağını açıkladı. Turizm sektörü, coronavirüs önlemlerine uygun tatil modeliyle ilgili hazırlıklarını bitirdi. Sınırların açılması ve uçuş seferlerinin tekrar başlamasıyla hem yerli hem yabancı turiste uygulanacak coronavirüs tedbirli tatil uygulamalarıyla alakalı Antalya'nın dünyaca ünlü turizm merkezi Belek'teki 5 yıldızlı oteller bütün hazırlıklarını sona erdirdi.
DEZENFEKTAN TÜNELİ İLE TERMAL KAMERA
Otelde düzenlen senaryoya göre, bir müşterinin havalimanından otele gelişi ve tatil süreciyle alakalı uygulamalı deneme yapıldı. Havalimanına gelen turist, dezenfekte işlemi yapılan araçlarla otele getiriliyor. Otelin girişinde turistlerin tek tek ateşi ölçülüyor. Müşteri araçtan indikten sonra, araç ve bavulları tekrar dezenfekte ediliyor. Otelin ana giriş kapısında da termal kamerayla ateşleri ölçülüyor ve aynı zamanda dezenfektan tünelinden geçiş yapıyor.
QR KODLA TEMASSIZ İŞLEM
Resepsiyonda ise görevliyle turist arasında cam koruma kalkanı yer alıyor. Kırmızı renkli sosyal mesafe çizgisini geçmeyecek turist, resepsiyon görevlisiyle hiçbir temasa geçmeden, cep telefonuna yüklenen QR kod ve otele giriş işlemlerini bilgisayar ekranındaki QR kodla eşleştirerek yapıyor. Peşinden odasına çıkacak turistin kullandığı asansör girişlerinde de yine dezenfektan mevcut. Asansör içleri de sosyal mesafe kuralına göre en çok dört kişi kullanılacak şekilde, ayak izleri işaretleriyle düzenlendi.
'ODALARDA ARTIK ANAHTAR YOK'
Odasına çıkan misafir, kapıya hiç dokunmadan tekrar cep telefonundaki QR kodu okuttuğunda kapı otomatik olarak açılıyor. Oda içinde de bütün elektronik düğmeleri ve klima QR kodla dokunmadan yönetiliyor. Odaya servis ile temizlik hizmeti istediğinde de cep telefonundaki butonlarla talebini elektronik ortamdan gönderebiliyor. TV kumandaları tek kullanımlık paketler içerisinde. Yatak ile yastıklarda sıvı geçirmez tek kullanımlık alezler yer alıyor. Banyo ve odadaki başka pek çok eşya da yine tek kullanımlık paketler olarak sunuluyor.
'AÇIK BÜFE KONTROLLÜ DEVAM EDECEK'
Otellerde en fazla tartışma konusu olan açık büfe restoranda da açık büfe uygulaması devam edecek. Fakat misafir eskiden olduğu gibi kaşık, kepçe ya da maşa kullanarak yemeğini kendisi alamayacak. Restoran alanı da sosyal mesafeye uygun kırmızı uyarı çizgileriyle hazırlandı. Müşteri kırmızı çizgiyi geçmemek koşuluyla, camekan koruması ardındaki otel görevlilerinden porsiyon olarak yemeklerden istediğini söyleyecek. Eskiden 8 kişinin oturabildiği masa düzeni de 4 kişiye indirildi. Sahil ve havuz başındaki şezlonglar sosyal mesafe kurallarına uygun, aralarında minimum 1'er metre olacak şekilde düzenleniyor.
'EN FAZLA TURİZM ETKİLENDİ'
Otel Genel Müdürü Ali Kızıldağ, corona salgınından en fazla etkilenen sektörün turizm olduğunu belirtti. Kızıldağ, alınacak tedbirlerle alakalı hem ulusal hem de uluslararası bütün uygulamaları yakından izlediklerini ve ev ödevi gibi hazırlıklarına devam ettiklerini anlattı. Kızıldağ, Türkiye'de Sağlık Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın süreci çok iyi idare ettiğini de belirterek, teşekkürlerini dile getirdi.
MAKSİMUM GÜVENLİK, MİNİMUM RİSK
Kızıldağ, yeni dönem için gelecek müşteri, personel ve iştirak sağlanan firmaların görevlilerinin otele girdiği dakikadan çıkışına kadarki bütün süreçte herkesin sağlığını maksimum seviyide korumak, tehlikeleri de minimum seviyeye indirecek bir senaryo hazırladıklarını belirtti. Müşteri kapıdan girdiğinde ateş ölçümü, dezenfektan işlemleri, termal kamera ile dezenfektan tüneli uygulamalarından geçeceğini anlatan Kızıldağ, “Eğer sakıncalı bir durum olursa, ilk önlem odası, karantina odasına alınarak burada tıbbi personel müdahale edecek. Gerekiyorsa hastaneye sevki yapılacak" diye konuştu.
'ANAHTARI ORTADAN KALDIRDIK'
Bütün sosyal mesafe ve dezenfektan kurallarına uygun bir şekilde içeri alınan müşterinin 'check-in' işlemlerini resepsiyonda temassız QR kodla yapabileceğini ifade eden Kızıldağ, “Anahtarı ortadan kaldırdık ve tamamen dijital ortamda akıllı cep telefonlarına QR kodu yüklenerek oda kapılarını açıp, aydınlatma, klima sistemleri gibi bütün sistemleri kullanabilecekler. Bütün restoranlar, barlar, genel alanlarda sosyal mesafeyle ilgili bütün uyarılar yer alıyor. Kendilerine aydınlatıcı broşürler hazırladık. Televizyonlarındaki info kanalları ve otel içindeki diğer dijital platformlarda bunları yayınlıyoruz" şeklinde konuştu.
AÇIK BÜFEDE SİSTEM DEĞİŞTİ
Hem konuklar için hem personelleri için eğitimleri olduğunu da belirten Kızıldağ, “Plajlar, havuz ve iskelede sosyal mesafe kurallarına uygun alanlar hazırladık. Pavilyonlarımız zaten sosyal mesafeye çok uygun. Evet sezon açılıyor, hadi kapılarımızı açıyoruz dediğimizde yüzde 100'e yakın bir şekilde hazır olacağız. Açık büfe açık olacak, ama biz orada minimalist sistemde eskiden olduğu gibi kaşıkla, kepçeyle, maşayla girilen sistemler değil, porsiyonlar hazır olacak. Misafire yemeğini, personelimiz servis edecek. Burada da yine sosyal mesafe kurallarına uygun alanlar oluşturuldu" açıklamasında bulundu.
% 50 KAPASİTEDE MÜŞTERİ ALINACAK
Türkiye'nin yeşil yıldızlı ilk oteli olduklarını da diel getiren Kızıldağ, sebze ve çamaşırların yıkanmasında daha önceden de ozon kullanıldığını, tüm hijyen kurallarının en üst seviyede olduğunu belirtti. Yeni dönemde daha da titiz hareket edileceğini aktaran Kızıldağ, "Zaten otel kapasitesi yüzde 50 oranında kullanılacak ve daha fazla olmayacak. Biz örneğin 1200 yatak kapasitemiz var, 600 yatak planlıyoruz. Otel dışındaki villalarımızda da aynı uygulamalar olacak. Ancak villalarımızda daha özel lüks hazırlıklar da yapılıyor. Bu sezon bunu tercih eden misafirlerin daha yoğun olacağını düşünüyoruz" dedi.
YENİ SÜREÇ KRİTERLERİ
Bakan Mehmet Nuri Ersoy'un açıkladığı yeni dönemle ilgili kriterlerden bazıları da şu şekilde:
" -Sosyal mesafede 1,5 metre kuralı var.
-Otellerde coronasız alanlar sertifikalandırılacak.
-Personelin pandemi eğitimi alması gerekiyor.
-Sertifikalar her ay tesislere asılacak.
-Her gelen yolcu test edilecek.
-Açık büfelerdeki sunum sistemi değişecek. Korumalı sistem olacak.
-Karekod olacak."
Haber365
bilgi@haber365.com.tr
DİĞER Ekonomi HABERLERİ