11.03.2024-13:30 (Son Güncelleme:11.03.2024-16:21)

Cezveden Coffeeshop'lara küresel yolculuk: 57,5 milyon dolarlık Türk kahvesi ihracatı!

Türkiye'nin geçen yıl gerçekleştirdiği 57,5 milyon dolarlık kahve ihracatı, 146 ülkede tüketicilerle buluşarak dünya çapında Türk kahvesi kültürünü yaymaya devam etti. Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği Başkan Yardımcısı Osman Serim, Cezvenin yanı sıra Türk kahvesi yapabilen makine ve ekipmanları geliştirmenin, Türkiye'yi dünya çapında popüler "coffeeshop" zincirleri oluşturmada öne çıkaracağını belirtti.

Türkiye'nin geçen yıl gerçekleştirdiği 8 bin 652 ton kahve ihracatı, 146 ülkede tüketicilere ulaştı ve 57 milyon 491 bin 128 dolar gelir elde edildi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, kahve ihracatındaki bu artış dikkat çekerken, son beş yılda kahve ihracatının yaklaşık üç katına çıktığı görülmektedir. 2019'da elde edilen gelir 19 milyon 268 bin 937 dolar seviyesindeyken, son beş yılda toplam gelir 200 milyon 690 bin 415 dolar olarak kaydedildi.

Türkiye'nin kahve ihracatından elde ettiği toplam gelir, son beş yılda 200 milyon 690 bin 415 dolar olarak kaydedildi. Kahve ihracatında en fazla talep gösteren ülke Suriye oldu, geçen yıl bu ülkeye 10 milyon 470 bin 784 dolarlık kahve gönderildi. Suriye'yi sırasıyla 8 milyon 532 bin 753 dolarla Belarus ve 6 milyon 576 bin 522 dolarla Rusya takip etti. ABD, Hollanda, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), Suudi Arabistan ve Birleşik Krallık da Türk kahvelerinin yoğun talep gördüğü diğer önemli ülkeler arasında yer aldı. Türk kahveleri, dünya genelinde 146 ülkede ağızları tatlandırdı.


En çok kahve ithali Brezilya'dan

Türkiye'nin geçen yıl ithal ettiği kahve tutarı 465 milyon 184 bin 209 dolar olarak gerçekleşti. Brezilya, Türkiye'nin en çok kahve ithal ettiği ülke olarak kaydedildi, bu ülkeden toplamda 285 milyon 268 bin 13 dolarlık kahve alındı. Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği Başkan Yardımcısı Osman Serim, Türkiye'nin kahvenin yapılışı ve sunumu konusunda önemli ilerlemeler kaydettiğini belirtti. Türkiye'nin kahve üretim merkezi olmasa da, "cezve kahvesi" yöntemine uygun kahve makineleri, markalı işlenmiş kahveler, porselen ve cam servis malzemeleri üretimi ve ihracatının, Türk kahvesinin dünya genelinde yaygınlaşmasına katkı sağladığını ifade etti.


Osman Serim, kahve tarımı yapmasa da katma değer ve ciro anlamında öne çıkan ülkelerden biri olan İtalya'nın, Türkiye için iyi bir örnek olabileceğini belirtti. İtalya'nın makine ve diğer teknolojik üretimleri geliştirmesinin önemli olduğunu ifade eden Serim, Türkiye'nin de cezvenin yanı sıra Türk kahvesi yapabilen makine ve ekipmanları geliştirmesiyle, katma değerli kahve markalarında ve dünya genelinde popüler 'coffeeshop' zincirleri oluşturmasının öne çıkmasını sağlayacağını belirtti. Serim, hem devletin hem de özel sektörün Türk kahvesi tanıtımını ileri seviyeye taşıması gerektiğini vurgulayarak, gelecek yıllarda Türk kahvesinin dünyada daha popüler hale gelmesi ve Türkiye'nin bu sektörde daha öne çıkması beklentisini dile getirdi.


cerenpeksen@haber365.com