15.06.2020-16:35 (Son Güncelleme:15.06.2020-16:30)

Butik Dekorasyonu Nasıl Olmalı?

Butiğin ilk izleniminin modern, lüks, göz alıcı olması önemlidir. Butikler geleneksel ve küçük mağazalardır, bu yüzden her metrekaresinin doğru kullanılması gerekir. Butiğin dekoru, bir müşteriye mağazanın kapısından adım attığı anda butik hakkında bilgi verir. Peki butik dekorasyonu nasıl olmalıdır?

Butik vitrinini yeni ürünleri sergilemek suretiyle güncellemek önemlidir. Butiğin giriş bölgesi, müşterilerin mağaza hakkında hızlı bir karar vermelerine olanak tanır ve bu noktada, ürünlerin bütçeleri dahilinde olup olmadığına ve butiği keşfetmek isteyip istemediklerine karar vermeleri için en önemli yerdir. Tamamlayıcı heykelcikler, çerçeveli sanat eserleri veya taze çiçekler ve ürünlerden küçük bir kompozisyon oluşturmak, uygun koku ve müzik müşteriyi yakalamanın en önemli unsurlarındandır.

Akan Bir Yol Oluşturmak

Satış yolu tasarlanırken müşteriler göz alıcı ekranlar veya tabelalarla vurgulanabilen belirli öğelere doğru yönlendirilebilir. Ayrıca, müşterilere rehberlik edecek zemin yönlendirmeleri oluşturulabilir. Farklı renkli fayanslar veya fayans ve halı karışımı ile de yol oluşturulabilir.

Ürün Kümeleme

Ürünler el ve göz hizasında bulunmalıdır. Neredeyse tüm müşteriler otomatik olarak önce sağa giderler, bu nedenle mağaza düzeni oluştururken bunu göz önünde bulunmalıdır. Alanı her iki tarafta farklı ürünler için kullanmalı ve bunun için iki taraflı raflar kullanılmalıdır. Mağazanın boyutuna bağlı olarak ürün kümeleri oluşturulmalıdır.

Ödeme

Müşterilerin ürünlerini almalarını hızlandırmak müsteri kaybını önlemek için iyi tasarlanmalıdır, Bu durumda ödeme kolaylığı sağlayacak butik dekorasyonu nasıl olmalı sorusu akla geliyor. Herbir küçük departman için ayrı ayrı ödeme noktaları oluşturulabilir. Mobil veya tablet tarzı POS sistemleri yerden tasarruf sağladığı gibi satış yolunu bölen uzun kuyruklar oluşturmadan müşteriler için ödeme yapmayı kolaylaştırır.

Bayram ve Özel Günler

Bayram arefeleri, yılbaşı öncesi , sevgililer günü, anneler günü vb özel günler butik satışlarının yüksek olduğu zamanlardır; ancak diğer satış fırsatlarını da kaçırmamak gerekir. Özel günlere özel dekor süsleri kullanılabileceği gibi mevsim değişimlerinde de bu değişimlere özel dekorlarla canlılık kazandırmak gerekir.

Temalar

Her sezon değişik bir tema seçerek dinamizm yakalanmalıdır. Peki sezona uygun butik dekorasyonu nasıl olmalı? Sezonluk, ancak mutlaka tatil amaçlı olmayan bir tema seçilir. Örneğin, düğün sezonunda mobilya ve aksesuar butikleri düğün fotoğrafları, hediye kutuları ve şampanya bardağı vb düzenlemeler yapabilir. Müşteriler için düğün hediyeleri almaya teşvik eden tabelalar eklenebilir. Diğer temalar arasında temmuz ve ağustos aylarında yaz tatili, eylülde okula dönüş vb sayılabilir.

Aydınlatma

Aydınlatma bir mağazada sadece bir aydınlatmadan çok daha fazlasını ifade eder. Satılacak ürünü vurgulamak için spot ışıklarını satılmak istenen ürünlere odaklamak gerekir. Renkli ışıklar üründeki renkleri ortaya çıkarmalıdır. Ancak kullanılacak renk belirgin olmamalıdır. Örneğin hafif pembe bir aydınlatma sevgililer günü için satılan ürünlerin sıcak görünmesini sağlar. Mücevher mağazalarında, ürünlere uygun açıyla aydınlatma yapmak suretiyle ışıltı katılabilir.

Etkinlikler

Müşterilerin butiğe gelmeleri için etkinlikler düzenlemek iyi bir fikirdir. İndirim günleri veya hayır işleri temalı etkinlikler veya ünlü bir sanatçının daveti veya imza günü gibi etkinlikler düzenleyip bu günlere özel çarpıcı ve müşteri dikkatini çekecek dekorlar oluşturmak butiğe seviye atlatacaktır.

DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr