Bolu Dağı Tüneli genişliyor: 67 metrelik uzatma çalışmaları başlıyor!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bolu Dağı Tüneli'nin güvenliği ve dayanıklılığı için önemli bir adım atacaklarını duyurdu. Bakan Uraloğlu, tünelin heyelanlara karşı güçlendirilmesi için planlanan 2. etap çalışmalarının temmuz ayında başlayacağını bildirdi. Bu çalışmaların bir parçası olarak, tünelin toplam 67 metre uzatılacağını açıkladı.
Anadolu Otoyolu'nun kritik noktalarından biri olan Bolu Dağı Tüneli, 2 Nisan 2022'de yaşanan bir heyelan sonrasında güvenlik endişeleriyle gündeme gelmişti. Bakan Uraloğlu, benzer durumların önüne geçmek için tünelin giriş yapısının betonarme temel üzerine çelik konstrüksiyon imalatıyla uzatılmasının planlandığını ifade etti. >Heyelan riski taşıyan bölgelerde alınacak tedbirlerin önemi, özellikle ulaşım ve altyapı projelerinde yaşanan olumsuzlukları minimize etmek adına büyük bir hassasiyetle ele alınıyor. Bolu Dağı Tüneli'nin uzatılması projesi de bu anlamda bölgenin ve yol kullanıcılarının güvenliği için hayati bir adım olarak değerlendiriliyor.
Bakan Uraloğlu'nun açıklamasıyla birlikte, Bolu Dağı Tüneli'nin modernizasyon çalışmalarının devam edeceği ve tünelin daha güvenli ve dayanıklı hale getirilmesi için yoğun çaba harcanacağı vurgulanmış oldu. Bu çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte, bölgedeki ulaşımın daha güvenli ve kesintisiz bir şekilde sağlanması hedefleniyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bolu Dağı Tüneli'nin güvenliği ve dayanıklılığını artırmak için gerçekleştirilen çalışmalar hakkında detaylı bilgiler verdi. Bakan Uraloğlu, yapılan çalışmaların kapsamını açıklarken, her iki tüpünde portal uzatma çalışması yapılmasının planlandığını belirtti. Projede bir tüpün 90 metre, diğer tüpün ise 67 metre uzatılması planlanırken, viyadüklerde 9 adet çelik genleşme derzi değişimi yapılacağı ifade edildi. Bakan Uraloğlu'nun açıklamasına göre, çalışmaların 1. etabı kapsamında Ankara istikametinde tünel girişinin çelik konstrüksiyon olarak uzatıldığı bildirildi. Her biri 7 milimetre kalınlığında olan çift plakalı koruge çelik yapı kullanılarak gerçekleştirilen bu uzatma işlemiyle tünelin toplam uzunluğunun 3 bin 25 metreden 3 bin 115 metreye çıkarıldığı vurgulandı. Bu uzatma çalışmasıyla, söz konusu kesimde olası bir heyelan durumunda trafik güvenliğinin sağlanması amaçlandı.
Ayrıca, Bakan Uraloğlu, 3 viyadükte depreme karşı özel tasarlanmış sigorta kutulu 5 adet çelik genleşme derzi değişimi yapıldığını aktardı. Bununla birlikte, trafiğe kapatılan kesimde ağır yük şeridindeki tekerlek izi oturmalarının giderilmesi için 3,2 kilometrelik üstyapı onarım çalışması gerçekleştirildi. Ayrıca, 3 kilometrelik kesimde refüjdeki beton bariyerlerin yenilenerek 7 Kasım 2023'te otoyolun trafiğe açıldığı bilgisini paylaştı. Bu çalışmalarla, Bolu Dağı Tüneli'nin güvenliği ve dayanıklılığına önemli katkılar sağlanmış oldu.
İstanbul’a 23 kilometre
Bakan Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, Bolu Dağı Tüneli'nde gerçekleştirilen çalışmaların ikinci etabı hakkında detaylar paylaşıldı. Bu kapsamda, Bolu Dağı geçişinin Kaynaşlı-Abant kavşakları arasında kalan ve Bolu Dağı Tüneli'ni de içeren 23 kilometrelik kesimin İstanbul istikametinin Temmuz ayında trafiğe kapatılarak çalışmalara başlanacağı belirtildi. Ancak, D-100 üzerindeki heyelan çalışmalarına bağlı olarak bu tarihin değişkenlik gösterebileceği vurgulandı.
Bakan Uraloğlu, söz konusu istikamette trafiğin Abant kavşağından D-100 devlet yoluna aktarılacağını açıkladı. Sürücülerin otoyola tekrar Kaynaşlı kavşağından katılabileceklerini bildiren Uraloğlu, tünel portalının İstanbul istikametindeki tünel çıkışının da çelik konstrüksiyon olarak uzatılacağını belirtti. Her biri 7 milimetre kalınlığında olan çift plakalı koruge çelik yapı kullanılarak ve 300 ton çelik kullanılarak 67 metrelik bir uzatma yapılacağı ifade edildi.
'Çalışmaların 50 gün sürmesi planlanmakta”
Uraloğlu, sözlerini şöyle tamamladı:
"Her iki tüp üzerine mühendislik dolgusu yapılarak çalışmalar tamamlanacaktır. Yapılacak bu çalışmayla söz konusu kesimde meydana gelebilecek bir heyelanın trafik güvenliği açısından tehlike oluşturmamasını hedefledik. Viyadük-1 ve Viyadük-4'te depreme karşı özel tasarlanmış sigorta kutulu 4 adet çelik genleşme derzi değişimi yapacağız. Ayrıca, trafiğe kapatılan kesimde refüjdeki beton bariyerler yenilenecek. Ankara ve İstanbul arasında ulaşımı sağlayan bu önemli güzergahı bakanlık olarak ihtiyaçlar ve talepler doğrultusunda güçlendiriyor ve yeniliyoruz. Söz konusu çalışmaların yaklaşık 50 gün sürmesi planlanmakta olup otoyol trafiğe açıldıktan sonra mühendislik dolgusu ve gabion yapısının tamamlanması için şerit daraltmaları olabilecektir."