09.04.2020-15:57 (Son Güncelleme:09.04.2020-15:37)

Bal İhracatından 6,9 Milyon Dolar Kazanç

Türkiye'den 2020'nin ilk çeyreğinde 38 ülkeye yapılan bal ihracatı, 2019'un aynı dönemine kıyasla % 9 artışla, 6 milyon 921 bin 120 dolara yükseldi.

Türkiye'den 2020'nin ilk çeyreğinde 38 ülkeye yapılan bal ihracatı, 2019'un aynı dönemine kıyasla % 9 artışla, 6 milyon 921 bin 120 dolara yükseldi.

Türkiye'den 2020'nin ocak-mart döneminde, 38 ülkeye 1582 ton bal satımı yapılarak 6 milyon 921 bin 120 dolar kazanç sağlandı.

Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) verilerinden edinilen bilgilere bakıldığında, senenin ilk çeyreğinde Suudi Arabistan,Almanya, ABD, Avusturya ve Kuveyt en çok bal satılan ülkeler oldu.

Ülkeden geçtiğimiz yılın ilk 3 ayında da 1544 tonluk bal dış satımından 6 milyon 321 bin 690 dolarlık gelir sağlanmıştı. Böylece Türkiye'den 2020'nin ilk çeyreğinde yapılan bal dış satımı, 2019'un aynı dönemine kıyasla miktarda % 2, değerde % 9 arttı.

ALMANYA'YA YAPILAN BAL İHRACATI % 68 ARTTI

Bal dış satımında Almanya ilk sırada yer aldı. Almanya'ya bu dönemde 2 milyon 864 bin 533 dolar karşılığında 704 ton bal ihraç edildi.

Ülkeden 2019'un ilk çeyreğinde Almanya'ya 1 milyon 707 bin 994 dolar karşılığında 459 tonluk bal satılmıştı.

Türkiye'den Ocak-Mart 2020'de Almanya'ya yapılan bal dış satımı 2019'un aynı dönemine kıyasla miktarda % 53, değerde % 68 arttı.

Bahsedilen dönemde yapılan bal satımında Suudi Arabistan 1 milyon 319 bin 307 dolarla ikinci, ABD 642 bin 329 dolarla üçüncü, Kuveyt 280 bin 948 dolarla dördüncü ve Avusturya 273 bin 977 dolarla beşinci sıradaydı.

Bu dönemde 2019'un aynı döneminde dış satım yapılmayan Singapur, Kanada, Slovenya, Bangladeş, Japonya, Yemen, Avustralya, Panama, Cibuti ve Güney Kore Cumhuriyeti'ne de bal ihraç edildi.

DKİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan, açıklamasında, Türk balı dış satımının 2020 ihraç sezonuna güzel başlangıç yaptığını belirtti.

Bal dış satımının artışta olduğunu ifade eden Gürdoğan, "Ülke olarak endemik bitki çeşitlerimizin fazlalığı ve zengin floramız dolayısıyla her yöreye has, hiçbir ülkenin elinde olmayan zenginlikte bal çeşitlerimiz var. Bu potansiyel, ürünlerin markalı ve inovatif albenisi olan ambalajlarla ihraç edilmesiyle ihracat potansiyelimiz daha da üst noktalara ulaşacaktır." dedi.

Gürdoğan, coğrafi işaret tescili yapılmasının bu noktada öneminden bahsederek, bilhassa markalarla uluslararası pazarlarda ön plana çıkılması gerektiğini belirtti.

Tüketicilerin doğal ürün tüketimine önem verdiğine dikkat çeken Gürdoğan, "Dünya genelindeki tüketici kitlesinin de doğal ve sağlıklı ürün tüketimine önem vermesi nedeniyle bal tüketiminin ve ihracatının önümüzdeki dönemde daha da artacağına inanıyoruz." şeklinde konuştu.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr