17.06.2020-12:41 (Son Güncelleme:17.06.2020-12:30)

Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Hattı Coronavirüs Sürecinde Türkiye'nin Dışarıya Açılan Ticaret Yolu Oldu

Dünyayı hakimiyeti altına alan salgın döneminde, Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan en kritik hatlardan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demir Yolu'nda ciddi anlamda yük nakledilerek ticaretin sürmesi temin edildi.

Dünyayı hakimiyeti altına alan salgın döneminde, Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan en kritik hatlardan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demir Yolu'nda ciddi anlamda yük nakledilerek ticaretin sürmesi temin edildi.

Dünyayı tesiri altına alan coronavirüs döneminde, Asya ile Avrupa'yı birbiri ile birleştiren en kıymetli hatlardan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demir Yolu'nda ciddi miktarda yük naklederek ticaretin sürmesi temin edildi.

Azerbaycan ve Türkiye'nin yaptığı en kritik yatırımlardan birisi olan BTK Demir Yolu Hattı, salgın döneminde Türkiye'nin ihracata açılan yolu oldu.

Türkiye’nin bütün önlemleri alarak ve insan teması olmadan demir yolu üstünden bölge ticaretinin devam ettirebilmesi için etkin kullandığı demir yolunda, coronaya rağmen ciddi miktarda yük taşıması yapıldı.

AK Parti Kars Milletvekili ile eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, AA muhabirine, BTK Demir Yolu Hattı'nda coronavirüs salgınına karşı alınan önlemler çerçevesinde taşımacılık ve lojistik çalışmalarının ara vermeden devam ettirildiğini belirti.

Coronavirüs sebebiyle BTK Demir Yolu Hattı'nda bütün önlemlerin alındığını belirten Arslan, şu ifadeleri kullandı:

"Tren seferlerinin ve taşıma kapasitesinin artırılması, ihracat ve ithalata uygun konteyner vagonlarının tahsis edilmesi, Kars, Canbaz ve Ahelkelek terminallerindeki transfer faaliyetlerinin geliştirilmesi, temassız işlem, dezenfeksiyon ve benzeri işlemlerin başlatılması gibi operasyonlarla hat üzerinden önemli miktarda ihracat ve ithalat yapıldı. Şu anda da Kovid-19 tedbirleri kapsamında aynı faaliyetler aralıksız devam ediyor. Pandemi süresince BTK Demir Yolu Hattı üzerinden 1692 vagon ile 77 bin 447 ton ithalat, 1726 vagon ile de 60 bin 571 ton ihracat olmak üzere toplamda 138 bin ton yük taşınmıştır."

Çin-Avrupa destinasyonunda "Bir Kuşak Bir Yol" projesinin ciddi koridorunu kapsayan BTK Demir Yolu Hattı üstünden gerçekleştirilen taşımacılıkla ilgili bilgi aktaran Arslan, şu ifadeleri kullandı:

"BTK Demir Yolu Hattı'nın Türkiye ile Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Özbekistan, Türkmenistan, Kırgızistan, Rusya ve Çin Halk Cumhuriyeti arasındaki taşımacılık, lojistik ve dış ticaret için önemini pandemi vesilesiyle bir kez daha gördük. Bu ülkelere, inşaat, gıda ve temizlik maddesi, otomotiv, tarım ürünleri ile yaş sebze ve meyve gibi tarımsal ve sanayi malları gönderildi. Ülkemize ise tahıl, metal-elektronik ürün ile yedek parça, çinko, gübre, bakır, kimyasal ürünlerin gelmesiyle BTK Demir Yolu Hattı'nın açılışından bu yana toplam 9 bin 280 vagonla 582 bin ton taşımacılık faaliyeti gerçekleşti."

Türkiye-Rusya arasında yapılan demir yolu taşımaları ve yeni bir kuzey-güney koridoru kurarak çeşitli destinasyonlar ve çeşitli ürün kollarının taşınmasına olanak sağlandığını belirten Arslan, soğutuculu konteynerlerle Türkiye ve Rusya/Orta Asya cumhuriyetleri arasında ilk kez demir yolu ve yaş sebze ve meyve nakliyeciliği yapıldığını söyledi.

Arslan, Rusya'dan da Türkiye'ye ağır sanayiyle alakalı rulo, çelik, sac, demir, kütük ile kömür taşımalarının yapıldığını ifadelerine ekledi.

DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr