Bakanlıktan şok demir yolu projesi: Sabiha Gökçen’den İstanbul Havalimanı’na kesintisiz ulaşım!
Abdulkadir Uraloğlu, "Kalkınma Yolu Projesi’nin en önemli güzergâhlarından birisi olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek olan Demir yolu Projesi"nin ihalesinin bu yıl içerisinde yapılacağını açıkladı. Bakan Uraloğlu, projeyle ilgili hedeflerini paylaşarak, "İnşallah 2028 yılı içerisinde de hayata geçirmeyi hedefliyoruz" dedi.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçecek demir yolu projesi, Türkiye'nin ulaşım altyapısını güçlendirmeyi amaçlayan önemli bir adım olarak görüldüğünü belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, projenin hayata geçirilmesiyle birlikte, kara ve demiryolu taşımacılığı arasında daha etkin bir entegrasyon sağlanarak ulaşımın daha hızlı ve verimli olacağını ifade etti.
“Zengezur Koridoru Projesi'ni de hayata geçiriyoruz.”
‘Kalkınma Yolu’ ve ‘Zengezur Koridoru’ projelerinin Türkiye'nin lojistik ve diplomatik bağlarını güçlendireceğini belirten Uraloğlu, "Çin ve Hindistan gibi büyük ülkelerden Basra Körfezi'ne gelen her türlü emtianın FAW Limanı'ndan Ovaköy Sınır Kapısı vasıtasıyla ülkemize ulaştırılması yönünde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Basra Körfezi'nde elleçlenen bir ürün buradan yüklendiğinde Türkiye üzerinden şimdilik Marmaray'dan Avrupa'nın her noktasına ulaşabilecek durumdadır. İlerde de ‘Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ üzerinden hayata geçireceğimiz demir yolu projesiyle beraber buradaki kısıtlı kapasiteyi, kısıtlı saatler kullanımını artık tüm zamanlara yayma imkânımız olacak. ‘Kalkınma Yolu Projesi’ kuzey-güney koridorları arasındaki Uzak Doğu, Güney Asya ve Orta Doğu'ya, Avrupa'ya bağlayacak en kısa ve en ekonomik koridor olacaktır. Yine Türkiye ile Azerbaycan arasında doğrudan demir yolu ve karayolu ulaşımını sağlayacak olan ‘Zengezur Koridoru Projesi'ni de hayata geçiriyoruz.” ifadelerinde bulundu.
İhale 2024’de!
Gebze'den başlayıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü geçerek İstanbul Havalimanı üzerinden Çatalca'ya gidecek demir yolu projesinin ihalesinin 2024 yılı içerisinde başlayacağını ifade eden Uraloğlu, “İhalesini yaptığımız takdirde 4-5 yıl iş olacaktır. İnşallah 2028 yılı içerisinde hayata geçirmiş oluruz.” dedi. >Uraloğlu, Marmaray’ın kent içi yolcu taşıma kapasites için yeterlilik sağlanamadığını belirterek, kesintisiz yük ve yolcu ulaşımının sağlanması için ilave bir çift-hat demir yolu ihtiyacı doğduğunu dile getirdi.
120 kilometrelik demir yolu hattı!
Demir yolu projesinin güzergâhı hakkında bilgi veren Uraloğlu, “Gebze- Yavuz Sultan Selim Köprüsü – Çatalca Demir yolu güzergâhı Marmaray hattının Çayırova mevkiinden ayrılarak, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan sonra kuzeye yönelerek Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü geçerek, İstanbul Havalimanı’na ulaşmakta ve devamında Halkalı –Kapıkule hattına bağlanmaktadır. Söz konusu demir yolu hattı 120 kilometre uzunluğunda olup; yük ve yolcu olarak işletilecektir. Ayrıca, proje kapsamında 29 viyadük, 11 aç-kapa, 21 tünel yapılacaktır.” dedi.
Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na kesintisiz ulaşım!
Gebze – Yavuz Sultan Selim Köprüsü – Çatalca demir yolu hattının yapılması ile birlikte, Asya ile Avrupa arasında kesintisiz olarak yüksek kapasiteli yük ve yolcu taşıması yapılacağını bildiren Uraloğlu, Sabiha Gökçen Havalimanı ile İstanbul Havalimanı’nın birbirine yüksek standartlı demir yolu ile bağlanacağını bildirdi.