04.12.2022-11:22 (Son Güncelleme:04.12.2022-11:22)

Bakanlık o kampanyalar için harekete geçti: Efsane indirimler incelemeye alındı

Kasım ayında Türkiye’de “efsane cuma”, “şahane cuma” gibi sloganlar kullanılarak gerçekleştirilen indirim kampanyaları Ticaret Bakanlığı’nı harekete geçirdi. Bakanlık, gelen şikayetler üzerine söz konusu kampanyaları inceleme kararı aldı.

Türkiye’de dönem dönem gerçekleşen, özellikle Kasım ayında yoğunlaşan ve “efsane cuma”, “şahane cuma” gibi sloganlar kullanılarak gerçekleştirilen indirim kampanyalarının tüketicileri aldattığı ve yanılttığı iddiaları üzerine Ticaret Bakanlığı harekete geçti. Bakanlık, gelen şikayetler üzerine söz konusu kampanyaları inceleme kararı aldı.

Efsane indirimler incelemeye alındı

Milliyet’in haberine göre; Kasım ayı boyunca bakanlığın re’sen yürüttüğü incelemelerin yanında, tüketicilerin şikayetleri üzerine de indirim kampanyaları incelemeye alındı. Bakanlığa bildirilen şikayetler arasında, yoğun olarak, kampanyalarda belirtilen indirim tutar ve oranlarının gerçeği yansıtmaması, indirimli fiyatların uygulandığı tarih aralığının belirtilmemesi, indirimli olarak satışa sunulan malın stok bilgilerinin tüketicilere sunulmaması gibi başlıklar yer aldı.


Firmalardan cevap geldi

Re’sen ve şikayetler üzerine; tekstilden kozmetiğe, teknoloji ürünlerinden kuyum ürünlerine kadar çok sayıda ve farklı nitelikteki ürünleri kapsayacak şekilde genişletilen inceleme faaliyetleri kapsamında söz konusu firmaların beyan ettikleri indirim miktarlarının ve oranlarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığına ilişkin savunmaları talep edildi. Söz konusu kampanyalara ilişkin incelemeler sürüyor. Mevzuat uyarınca ayda en az bir kez toplanan Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından 2023 yılının ocak ayı içinde yapılacak toplantı ile alınan kararlara ilişkin sonuçlar paylaşılacak.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr