03.12.2024-15:11 (Son Güncelleme:03.12.2024-15:11)

Bakanlık açıkladı: Tapuda yeni dönem

Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren değişiklik ile tapu devir işlemleri için taşınmazın bulunduğu ilçeden randevu alma şartı kaldırıldı.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca hazırlanan "Yetki Alanı Dışında ve Tarafların Farklı Birimlerde Bulunmaları Halinde Tapu İşlemlerinin Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik" Resmi Gazete'de yayımlandı.

Yönetmelik uyarınca, tarafların farklı birimlerde bulunmaları durumunda mülkiyet devrini amaçlayan sözleşmelerle, başka bir yetki alanında kayıtlı taşınmazlarla ilgili tapu işlemleri, taşınmazın bulunduğu tapu müdürlüğünden yetki alınmasına gerek kalmadan elektronik ortamda gerçekleştirilebilecek.

Yeni düzenlemeye göre, 21 Kasım 2023'ten önce düzenlenen ve vekaletnamelerle yetki alanı dışı işlemler yapılamayacak.

Başvuruların alınması, resmi senetlerin hazırlanması ve uygulamaya ilişkin diğer süreçler dijital ortamda yürütülecek.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr