05.05.2020-11:03
(Son Güncelleme:05.05.2020-10:52)
Bakan Zehra Zümrüt Selçuk, Türkiye’de ilk coronavirüs vakasının görüldüğü tarih olan 11 Mart’tan, Nisan ayının sonuna kadarki zaman diliminde ALO 170’e gelen çağrıların % 160 yükselerek 4.8 milyona ulaştığını belirtti.
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, bakanlığın halkla ilişkiler departmanının yoğun mesaiyle çalıştığını, vatandaşın hizmete ulaşması için oldukça gayret gösterildiğini belirtti.
11 MART’TAN SONRA 4 MİLYON 830 İIN ÇAĞRI GELDİ
Türkiye’de ilk coronavirüs vakası görülmeden önce 11 Ocak- 29 Şubat arasında, Bakanlığın çağrı merkezi ALO 170’e 1.857.302 arama geldiğinin bilgisini aktaran Bakan Selçuk, 11 Mart sonrası bu rakamın 4.8 milyona çıktığını belirtti.
ALO 170 EN ÇOK İŞKUR İÇİN ÇALDI
ALO 170’e gelen çağrılara bakıldığında en çok talep olan kurum İŞKUR oldu. 11 Mart’tan Nisan ayının sonuna dek İŞKUR’a gelen çağrı sayısı % 417 artışla 1 Milyon 623 bine çıktı. Yine,11 Mart’tan Nisan sonuna kadar Sosyal Güvenlik Kurumu için 1 Milyon 311 bin 423 defa çağrı geldi.
KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ HAKKINDA 372 BİNİ AŞKIN ÇAĞRI GELDİ
Bakan Zehra Zümrüt Selçuk, en fazla yükselişin Kısa Çalışma Ödeneği başlığı altında yaşandığına işaret ederek, “Yılın ilk aylarında Kısa Çalışma Ödeneği ile ilgili bin 2 bine yakın çağrı gelirken, coronavirüs ile mücadele tedbirleri kapsamında Kısa Çalışma Ödeneği’nin kullanılmaya başlanması ile bu rakam 372 bin 126’a ulaştı. ALO 170 çağrı merkezimiz vasıtasıyla, Kısa Çalışma Ödeneğinden faydalanma sürecinde firmalar bilgilendirilerek, başvuruların doğru bir şekilde yapmaları sağlanıyor” şeklinde konuştu.
ALO 170 GECE GÜNDÜZ ARANDI, 7-24 HİZMET SUNDU
Gelen çağrılarda vatandaşın işlemini kısa süre içerisinde neticelendirmek için yoğun gayret gösterildi. Gece gündüz çağrı gelen ALO 170 iletişim merkezi 7-24 hizmet veriyor. Coronavirüs sebebiyle gelen çağrılara da bilhassa hassasiyet gösteriliyor. Her bir vatandaşla ortalama konuşma süresi 248 saniye olurken, toplam konuşma süresi de 12 milyon 743 bin 560 dakikayı buldu.
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, bakanlığın halkla ilişkiler departmanının yoğun mesaiyle çalıştığını, vatandaşın hizmete ulaşması için oldukça gayret gösterildiğini belirtti.
11 MART’TAN SONRA 4 MİLYON 830 İIN ÇAĞRI GELDİ
Türkiye’de ilk coronavirüs vakası görülmeden önce 11 Ocak- 29 Şubat arasında, Bakanlığın çağrı merkezi ALO 170’e 1.857.302 arama geldiğinin bilgisini aktaran Bakan Selçuk, 11 Mart sonrası bu rakamın 4.8 milyona çıktığını belirtti.
ALO 170 EN ÇOK İŞKUR İÇİN ÇALDI
ALO 170’e gelen çağrılara bakıldığında en çok talep olan kurum İŞKUR oldu. 11 Mart’tan Nisan ayının sonuna dek İŞKUR’a gelen çağrı sayısı % 417 artışla 1 Milyon 623 bine çıktı. Yine,11 Mart’tan Nisan sonuna kadar Sosyal Güvenlik Kurumu için 1 Milyon 311 bin 423 defa çağrı geldi.
KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ HAKKINDA 372 BİNİ AŞKIN ÇAĞRI GELDİ
Bakan Zehra Zümrüt Selçuk, en fazla yükselişin Kısa Çalışma Ödeneği başlığı altında yaşandığına işaret ederek, “Yılın ilk aylarında Kısa Çalışma Ödeneği ile ilgili bin 2 bine yakın çağrı gelirken, coronavirüs ile mücadele tedbirleri kapsamında Kısa Çalışma Ödeneği’nin kullanılmaya başlanması ile bu rakam 372 bin 126’a ulaştı. ALO 170 çağrı merkezimiz vasıtasıyla, Kısa Çalışma Ödeneğinden faydalanma sürecinde firmalar bilgilendirilerek, başvuruların doğru bir şekilde yapmaları sağlanıyor” şeklinde konuştu.
ALO 170 GECE GÜNDÜZ ARANDI, 7-24 HİZMET SUNDU
Gelen çağrılarda vatandaşın işlemini kısa süre içerisinde neticelendirmek için yoğun gayret gösterildi. Gece gündüz çağrı gelen ALO 170 iletişim merkezi 7-24 hizmet veriyor. Coronavirüs sebebiyle gelen çağrılara da bilhassa hassasiyet gösteriliyor. Her bir vatandaşla ortalama konuşma süresi 248 saniye olurken, toplam konuşma süresi de 12 milyon 743 bin 560 dakikayı buldu.
Haber365
bilgi@haber365.com.tr
DİĞER Ekonomi HABERLERİ