27.04.2020-15:10
(Son Güncelleme:27.04.2020-14:59)
Türkiye dev projelerine bir yenisini daha ekliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Halkalı-Kapıkule demiryolu hattının 2023 senesinde hizmete başlayacağını açıkladı. Asya ve Avrupa arasındaki yük hareketliliğinde ve taşımacılıkta Türkiye'nin mühim bir köprü olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu, demir İpekyolu'nu hareketlendirmek için Marmaray'ı, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını devreye aldıklarını aktardı. Projeyle beraber AB ülkelerini Türkiye'ye taşımacılık anlamında komşu yapacaklarını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, “Bununla yetinmeyip bu yük taşımacılığını Asya'ya kadar götürebileceğimiz gibi denizaşırı ülkelere gönderebilir hale geleceğiz” şeklinde konuştu. Karaismailoğlu, hattın Çin, Asya, Avrupa ile Orta Doğu'yu birleştirerek Bir Kuşak Bir Yol Projesi’ne de fayda sağlayacağına vurgu yaptı.
Bakan Karaismailoğlu, AB hibe programıyla yapılan Halkalı-Kapıkule demiryolu hattında incelemeler yaptı.
2023'TE HİZMETE GİRECEK
Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki münasebetleri ilerletmenin tarihsel sorumluluk olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu, bahsedilen demiryolu hattının AB ile münasebetleri daha da kuvvetlendireceğini belirtti. Halkalı-Kapıkule demiryolu hattının hizmete başlamasıyla Trans-Avrupa Ulaştırma Ağları'na yüksek kaliteyle bağlanmanın son etabının biteceğini ve proje içerisinde 53 altgeçit, 59 üst geçit, 16 demiryolu köprüsü, 2 tane tünel ve 194 tane menfez ile 3 tane viyadük yapılacağını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, "Türkiye olarak ulaştırma ağlarının Avrupa'ya entegrasyonunun yüksek standartlarda sağlanması, her daim önceliklerimiz arasında yer almıştır. Ülkemizin Avrupa'yı Asya ve Uzak Doğu'ya bağlayan konumu nedeniyle, büyüyen Asya ekonomileri için Avrupa ve Afrika arasındaki ticaret güzergahlarının odak noktasında bulunması, bu hattın yapımını çok daha önemli hale getirmektedir. Geçtiğimiz Eylül ayında temelini attığımız projede şimdiden yüzde 10 gibi önemli bir ilerleme sağladık. Söz verdiğimiz gibi 2023 yılı yaz ayında bu önemli projeyi hizmete vermiş olacağız" şeklinde konuştu.
Bakan Karaismailoğlu, hattın Asya, Çin, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlayarak Bir Kuşak Bir Yol Projesi'ne de fayda sağlayacağına vurgu yaptı.
PROJE TARIM ALANI KAZANDIRIYOR
Bahsi geçen projenin hizmete girmesiyle Avrupa ve Türkiye arasındaki ticari hareketin daha da artacağını belirten Bakan Karaismailoğlu, projenin yapım etabında da inşaat çalışmaları sırasında gerek duyulan iş gücünün bölge şehirlerden sağlandığını dile getirdi. Edirne, Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran ve Çerkezköy'e istasyonların yapılacağını belirten Bakan Karaismailoğlu, bahsedilen hattın demiryolu taşımacılığına olduğu kadar bölgedeki illerde üretimin artmasına da sebep olacağının altını çizerek, "Türkiye'yi hızlı tren ile Avrupa'ya bağlayacak bu projenin hem ticari anlamda hem sosyo-ekonomik anlamda faydalarının yanı sıra yapım aşamasında ekolojik anlamda da ülkemize önemli yararlar sağlıyor. Bu projenin inşaat alanından çıkan toprakları Tarım İl Müdürlüklerimiz eliyle bölgedeki meralara yayıyoruz. Ve bu meraları ekilebilir alan haline getirmeye yardımcı oluyoruz. Bu anlamda da ülkemize tarım alanı kazandırıyoruz" diye konuştu.
Bakan Karaismailoğlu, AB hibe programıyla yapılan Halkalı-Kapıkule demiryolu hattında incelemeler yaptı.
2023'TE HİZMETE GİRECEK
Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki münasebetleri ilerletmenin tarihsel sorumluluk olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu, bahsedilen demiryolu hattının AB ile münasebetleri daha da kuvvetlendireceğini belirtti. Halkalı-Kapıkule demiryolu hattının hizmete başlamasıyla Trans-Avrupa Ulaştırma Ağları'na yüksek kaliteyle bağlanmanın son etabının biteceğini ve proje içerisinde 53 altgeçit, 59 üst geçit, 16 demiryolu köprüsü, 2 tane tünel ve 194 tane menfez ile 3 tane viyadük yapılacağını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, "Türkiye olarak ulaştırma ağlarının Avrupa'ya entegrasyonunun yüksek standartlarda sağlanması, her daim önceliklerimiz arasında yer almıştır. Ülkemizin Avrupa'yı Asya ve Uzak Doğu'ya bağlayan konumu nedeniyle, büyüyen Asya ekonomileri için Avrupa ve Afrika arasındaki ticaret güzergahlarının odak noktasında bulunması, bu hattın yapımını çok daha önemli hale getirmektedir. Geçtiğimiz Eylül ayında temelini attığımız projede şimdiden yüzde 10 gibi önemli bir ilerleme sağladık. Söz verdiğimiz gibi 2023 yılı yaz ayında bu önemli projeyi hizmete vermiş olacağız" şeklinde konuştu.
Bakan Karaismailoğlu, hattın Asya, Çin, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlayarak Bir Kuşak Bir Yol Projesi'ne de fayda sağlayacağına vurgu yaptı.
PROJE TARIM ALANI KAZANDIRIYOR
Bahsi geçen projenin hizmete girmesiyle Avrupa ve Türkiye arasındaki ticari hareketin daha da artacağını belirten Bakan Karaismailoğlu, projenin yapım etabında da inşaat çalışmaları sırasında gerek duyulan iş gücünün bölge şehirlerden sağlandığını dile getirdi. Edirne, Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran ve Çerkezköy'e istasyonların yapılacağını belirten Bakan Karaismailoğlu, bahsedilen hattın demiryolu taşımacılığına olduğu kadar bölgedeki illerde üretimin artmasına da sebep olacağının altını çizerek, "Türkiye'yi hızlı tren ile Avrupa'ya bağlayacak bu projenin hem ticari anlamda hem sosyo-ekonomik anlamda faydalarının yanı sıra yapım aşamasında ekolojik anlamda da ülkemize önemli yararlar sağlıyor. Bu projenin inşaat alanından çıkan toprakları Tarım İl Müdürlüklerimiz eliyle bölgedeki meralara yayıyoruz. Ve bu meraları ekilebilir alan haline getirmeye yardımcı oluyoruz. Bu anlamda da ülkemize tarım alanı kazandırıyoruz" diye konuştu.
Haber365
bilgi@haber365.com.tr
DİĞER Ekonomi HABERLERİ