Sözde tedarik krizi şimdi de ABD'yi derinden etkilemeye başladı. Geçtiğimiz haftalarda Avrupa ülkelerinde baş gösteren sözde tedarik krizinin Amerika kıtasına da sıçraması aslında problemin tedarik kriziyle ilgili değil de dünya çapında yaşanan ve devletler tarafından saklanmaya çalışılan bir kıtlıkla ilgili olabileceği uzmanların tartışma konusu. İngiltere'de ortaya çıktığında şöför bulunamıyor diyerek lanse edilen krizin bir benzeri de ABD'de ortaya çıktı fakat lojistik alt yapısı en sağlam ülkelerden biri olan ABD'nin de bazı ürünler tedarik etmede problem yaşaması bu krizin bir lojistik krizden ziyade kıtlık olduğunu kanıtlar nitelikte.
MARKET RAFLARI BOŞALDI
Avrupa'da yaşanan tedarik krizinin ABD'ye sıçramasıyla birlikte ülkeden ilginç görüntüler gelmeye devam ediyor. Bir çok market zinciri ABD'deki> boşalan raf görüntüleri saklamak için market raflarına ürün resmi basılmış kartonlar dizmeyi tercih etti. Vatandaşın algısal olarak bir kriz içerisinde olduklarının düşünmesini engellemek isteyen markaların tercih ettiği bu yöntem şu sıralar ABD medyasının önemli tartışma konularından biri. Zincir marketlerin boş rafları gizlemek için yaptığı bu hileden sonra tedarik krizi adı verdikleri ama esasında bir kıtlığın ilk günlerini gizlemek için de kamyon şöförü ilanı yayınladıkları yine uzmanlar tarafından konuşulan konulardan.
SAHTE MARKET RAFI SAHTE İŞ İLANI YAYINLIYORLAR
Zincir marketlerin, vatandaşın kıtlık var algısına kapılmasını engellemek için ürün resmi baskılı kartonlar koyması tedarik krizi var algısı oluşturmak için de şöför ilanı yayınladıkları komplo teorisyenleri tarafından sıkca ortaya atılan iddialardan. Önümüzdeki günlerde etkisini tüm dünyanın daha fazla hissedeceği küresel kıtlığın erken farkedilmesini engellemeye çalışan markalar başarılı olmuş gibi görünüyorlar.
KONTEYNER FİYATLARI VE PETROL FİYATLARI FIRLADI
Pandemi öncesi Çin-ABD arasındaki en uzun destinasyonlardan biri olan ticari hatta 1 konteyner ürün göndermek 600 dolara kadar düşmüştü. Pandeminin etkisini kaybetmesiyle birlikte hızla artan petrol fiyatlarına parelel olarak konteyner fiyatları da artarak 20 bin doların üstüne kadar çıkmıştı. Konvensiyonal ticareti derinden etkileyen bu hızlı yükseliş bugün yaşanan küresel kıtlığın zemini hazırlamıştı.