Motorun otomobili hareket ettirmesi için bir dizi eylem bulunmaktadır. Avans ayarı da bu eylemlerin düzenli çalışabilmesi için lazım olan bir ayardır. Motora giden yakıt ve hava karışımı pistonları sıkıştıracaktır bu sıkışmanın son aşamasına kör nokta denmektedir işte avans ayarı bu ölü noktanın mesafesidir.
Ateşleme eylemi çoğu zaman kör noktaya az mesafe kalınca gerçekleşmektedir. Bunun neticesinde ise sıkıştırma oranını kolay olarak ayarlayamazsınız. Devir saatinin düşük veya yüksek olduğunda sıkıştırma düşük olacağı için erken ateşleme meydana gelecektir buna ise ateşleme avansı ismi verilmektedir. Bu derece sistemi kontrol eden avans ayarı bozuksa ne olur? Diyorsanız bu bilgileri sizler için derledik.
Avans iki noktada incelenmektedir bunlardan ilki dinamik avanstır.
Dinamik avans sisteminde araç hareket durumundadır bundan sebeple devir saatindeki oynamalar vakum avans sistemini, mekanik avans sistemi ve elektronik avans sistemini otomatik olarak devreye sokmasını sağlayacaktır.
Statik avans bu iki koldan ikincisidir. Statik avans sisteminde araç hareket durumunda değildir rölanti olarak çalışmaktadır. Avans ayarı ise bu rölanti aşamasının düzgün bir biçimde sürmesi için motorun devrini çevirecektir. Bu işlem sebebiyle motor ömrünüz artacaktır.
Avans ayarları gerçekleştiriliyorken elle ayar yapıyorum diyenlerin çoğu bu işi yapamamaktadır. Çoğu zaman elle yapılan avans ayarlarında problemler çıkmaktadır ve bu işlemlerin neticesinde otomobilinize ciddi hasarlar verebilirsiniz. Avans ayarını yaparken ve Kontrol ederken mutlaka avans tabancası kullanılmalıdır. Bu cihazın kullanırken sıfır hata ile önem vermeniz lazımdır.
Son Dakika Otomobil Haberleri için aşağı kaydırın.