Araç sahiplerine önemli uyarı: 20 bin TL masraf çıkabilir
Dolar kurunun yükselişine devam etmesi maliyetlerin de artmasına neden olurken, otomobil tamir ustalarından araç sahiplerine önemli bir uyarı geldi. Ustalar geçen yıla göre maliyetlerin önemli ölçüde arttığını ifade ederek ‘’20 bin TL masraf çıkabilir’’ uyarısında bulundu. Detaylar haberimizde...
Dünyada ve Türkiye’de yaşanan son ekonomik gelişmeler neticesinde dolar kuru tüm zamanların rekorunu kırdı. Dolardaki bu yükseliş, pek çok sektörde olduğu gibi otomotiv sektörüne de olumsuz yansıyarak maliyetlerin artmasına sebep oldu. Kış mevsiminin etkisini artırmasıyla beraber araçlarını bakıma çektiren araç sahiplerine önemli bir uyarı geldi. Ustalar geçen yıla göre maliyetlerin önemli ölçüde arttığını ifade ederek ‘’20 bin TL masraf çıkabilir’’ uyarısında bulundu.
20 bin TL masraf çıkabilir
Motor tamir ustası Cemal Sivrikaya, arabalarda conta yakma olayının meydana geldiğini ve bu sorunun giderilmesi için gerekli bakımın 20 bin TL’ye kadar ulaşabileceğini söyleyerek, “Kendi aracını ve cebini düşünen herkesin kışa girmeden arabasını bakım yaptırması gerekiyor. Kış bakımı ortama 1100 TL tutuyor. Bu masrafı yapanlar 15-20 bin TL’yi bulabilecek bir masraftan kendilerini kurtarabiliyorlar. Kışın her arabaya antifriz koymak zorundasınız. Antifriz koymazsanız radyatör patlayabilir. Gerekli kış bakımları yapılmayan arabaların radyatör patlama, conta yakma gibi arızaları olabilir. Yazın değişen balatalar, bir yaz ve bir kış görünce sertleşiyor. Sertleşen balata da ses çıkartıyor. Bakıma gelen arabaların ilk önce akü ve antifriz ölçümünü yapıyoruz. Samsun şartlarında antifriz seviyesi eksi 5 olduğu zaman dokunmuyoruz. Başka şehirlerde ise bu değişebilir” dedi.
Maliyetler geçen yıla göre çok arttı
Sıfır araç modellerinin çok pahalı olması sebebiyle araç sahiplerinin araçlarına normalden daha fazla dikkat etmesi gerektiğini kaydeden Sivrikaya, “Vatandaşlar eskisi kadar çok sıfır araba alamıyor. Bunun için herkes elindeki aracın değerini biliyor ve sıfır araç gibi bakımlarını yaptırıyor. Bakım ve tamir maliyetleri geçen yıla göre oldukça arttı. Fabrika arabaları ürettiğinde değişmesi gereken parçaları ve kilometrelerini söylüyor. 10 binde bir bakım, 60 binde bir kayış değişimi gibi zorunlu yapılması gerekenler var. Geçen seneye aldığımız malzemeler şu anda katına çıktı. Müşteriye artık parça fiyatı da veremiyoruz. Çünkü 1 gün önce ile sonrası arasında çok fark oluyor” diye konuştu.