25.07.2020-15:25 (Son Güncelleme:25.07.2020-15:24)

Araba Alırken Motor Yüzde Kaç Olmalı?

Araba almak herkesin hayalidir. Çünkü ulaşımda rahatlık ve özgürlüğü araç sayesinde elde edebilmiş oluruz. Araba sahibi olmak ise git gide ekstra bir durum olmaktan çıkıp temel ihtiyaçlarımız listesine girmeye başlıyor.

Araba sahibi olmak isteyenler bazı araştırmalar ve kendi bütçelerine göre bir durum ortaya çıkartıyorlar. Ödemelerini ya yaptıkları birikim ya da kredi yolunu tercih eden vatandaşlar almak istedikleri araçlar için özelliklerini iyi araştırıyorlar. Bunlardan birisi ise aracın motorunun özellikleri oluyor. Araba alırken motor yüzde kaç olmalı sorusunun cevabını merak edenler araştırmalarını gerçekleştiriyorlar.

Alacağınız İkinci El Araçta Motor Durumu Nasıl Anlaşılır?

Sıfır bir araba değil de ikinci el hem daha uyguna araba ihtiyacını karşılamak isteyen vatandaşlar aracın motor durumu iyi bilinmelidir. Hatta ki araç motorunun önemi aracın piyasadaki fiyat ederini bile belirleyen çok önemli bir unsurdur. 200.000 km bir araç bakımları yapılmış ve LPG’li olmadığı takdirde iyi özelliklere sahip olmuş olabilir. 20.000 km kullanılmış bir araç bakımı yapılmadıysa 200.000 bakımı yapılan araçtan daha kötü durumda olmuş olur. Ayrıca motor onarımını satın aldıktan sonra gerçekleştiririm diyorsanız da motor onarımı araç bakımında en pahalı onarımlardan biridir. Bu hususun bilinmesi gereklidir. Onarımı bir kerede bile tam olarak gerçekleşmediği gibi daha uzun süren süreçlerde de meydana gelebilir.

Motor Yüzde Kaç Sorusu Doğru mu?

Araba alırken motor yüzde kaç olmalı sorusu en çok araba alımı gerçekleştirirken sorulardan biridir. Bu soruyu araba motoru için tek sorulması gereken bir soru olmadığı da bilinmesi gerekir. Çünkü aracın motorunda etkileyici unsurların sayısı fazladır. Yağ sistemindeki kaçaklar, transmisyon arızaları, yakıt sistemi arızaları gibi motorla alakalı durumlarla beraber araba alırken motor yüzdesi kaç olmalı sorusu sorulmalıdır. Misal motor yüzdesi yüzde doksan, doksan beş oranlarında olması motorla alakalı sorunların olmayacağı anlamına gelmez. Bütün unsurlar birlikte kontrolü sağlandığında kaliteli motor bilgisine erişim sağlanır.

Silindir Kapak Contası Yanması ve Arızasının Tespiti

Motor arızaları gerçekten can yakıcı ve ilerisinde cep yakıcı da bir sorun haline dönüşebiliyor. Silindir kapak contası adı verilen kendisi ucuz, yaratığı sorun devasa olan bir parça olması ortaya çıkartan sonuçların daha da maliyetli olmasına da zemin hazırlayabilir. Motordaki yağ sistemi ile soğutma sisteminin ayrılmasında etkili olan parça küçük işlevi ile motorda büyük görevi üstlenir. Bu küçük parçadaki arıza ise tespitinin yapılması motorda oluşacak büyük arızaların da önlenmesini sağlar. Gelişen otomotiv sektörü sayesinde arıza tespiti söküm bile gerçekleşmeden yapılabiliyor. Bazı belirtilerin olması durumunda tespit gerçekleşir.

Motor Enjektör Durumu

Tıkalı olmaları, yanlış oranda yakıtı silindir odalarına göndermeleri gibi durumlarda enjektörlerin aracınızın motorunda arızaya sebep olabilir. Bu sebeple enjektör durumu nasıl olduğu kontrolleri gerçekleştirilmelidir.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr