Alman Yayın Kuruluşu Focus: 'Pandemi, Türkleri Dünya Sahnesine Çıkartacak Planlardan Alıkoyamadı'
Gazeteci Stefan Grundhoff, Türkiye’nin tasarladığı otomobil TOGG’a köşesinde yer verdi. Grundhoff, ‘Pandemi, Türkleri dünya sahnesine çıkartacak planlardan alıkoyamadı’ diyerek Türkiye’nin otomobil sanayisindeki başarısını gözler önüne serdi.
FOCUS çevrimiçi yazarı Stefan Grundhoff, kaleme aldığı yazısında Türkiye’nin tasarladığı yerli otomobil TOGG ile ilgili görüşlerini paylaşarak şunları kaydetti; ‘lbette Togg , sahne galasıyla Münih'teki Uluslararası Motor Show'a gidebilir veya memleketi İstanbul'daki büyük bir etkinlikte kendisini halka sunabilirdi. Ancak ilk Türk otomobil üreticisi daha fazlasını istedi ve 2022'de Las Vegas'taki Tüketici Elektroniği Fuarı'nda büyük bir yükseliş yaşandı. Sürmekte olan pandemi bile Türklerin kendilerini gösterme planlarından ve geliştirdikleri ‘Gelişmiş Akıllı Mobilite Ekosistemi’nden alıkoymadı.’
Gazeteci Stefan Grundhoff, Türkiye’nin tasarladığı otomobil TOGG’a köşesinde yer verdi. Grundhoff, ‘Pandemi, Türkleri dünya sahnesine çıkartacak planlardan alıkoyamadı’ diyerek Türkiye’nin otomobil sanayisindeki başarısını anlattı.
ERDOĞAN KENDİ OTOMOBİL ENDÜSTRİSİNİ İSTİYOR
Yazısında TOGG’un yeni bir çağı simgelediğini ifade eden Gazeteci Stefan Grundhoff, ‘Onlarca yıldır otomobiller, ticari araçlar, otobüsler ve kamyonlar Türkiye'de üretiliyor - ancak yalnızca yabancı üreticiler tarafından. Bu durum sadece ünlü otomobil sever halkı değil, yıllardır yerli otomobil sektörünü kendi markasıyla taçlandırmak için her şeyi yapan Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı da rahatsız etti’ ifadelerine yer verdi.
İLK SERİ MODEL 2023'TE GELECEK
Yerli otomobil TOGG’u birçok Türk şirket tarafından desteklendiğini belirten Grundhoff, ilkseri modelin ise 2023 yılında geleceğini belirtti. Grundhoff, TOGG’un 2023 yılı başlangıcında sunulacağını belirterek yerli otomobili değerlendirerek şunları kaydetti; ‘Togg, Las Vegas'taki CES 2022'de elektrikli hatchback sedanını tanıtırken, yeni otomobil üreticisinin ilk aracı 2023'ün başlarında bir crossover olacak ve bu başlangıçta iç piyasaya çıkacak.
Bundan sonra C segmentinde bir sedan ve bir hatchback modeli aynı platformda üretime girecek. Sonraki B-SUV ve C-MPV modelleri ile ürün yelpazemiz aynı DNA'ya ve aynı platforma sahip beş modelden oluşacaktır. Başlangıç olarak, 300 ve 500 kilometre için iki pil boyutu ve 200 veya 400 hp seçeneği var. Araçların görünümü eski Volkswagen tasarımcısı Murat Günak'ın yardımıyla Pininfarina'dan geliyor.’
2030 YILINA KADAR BİR MİLYON OTOMOBİL PLANLANIYOR
Türkiye’nin 2030 yılına kadar beş farklı modelde 1 milyon otomobil planladığını ifade eden FOCUS çevrimiçi yazarı Stefan Grundhoff, ‘Türkiye'nin şimdiye kadar elektrikli otomobillerle hiçbir ilgisi yoktu ve özellikle Alman premium üreticilerinin Boğaz'da mükemmel bir itibarı var, bu da otomobil dünyasındaki yeni oyuncuların işini zorlaştırıyor. Togg, bunu sağlam teknoloji ve bol miktarda yerel vatanseverlikle yumuşatmak istiyor.
Türkiye'de hala işe yarayabilecek olan şey, özellikle yerleşik rekabete ve Kore, Çin ve Japonya'dan ithal edilen markalara karşı, Avrupa'da gerçek bir Herkül görevi olmalıdır. Neredeyse tüm yeni otomobil markaları gibi, Togg da klasik otomobil bayilerinden vazgeçmek istiyor. Dağıtım internet üzerinden yapılırken, marka mağazalarının imaj ve bilinirliği sağlaması gerekiyor. Uzun vadede Togg, parasını eksiksiz bir ekosistemde kazanmak istiyor ve şimdiden çok sayıda işbirliği ortağını bünyesine kattı. 2030'lara bakıldığında, proje işe yararsa, araba büyük olasılıkla bir sona ulaşmak için bir araç haline gelecek’ diye ekledi.