17.04.2022-01:12 (Son Güncelleme:17.04.2022-01:12)

2B arazi satış başvurusu gerekli belgeler ve şartları

Orman niteliğinden çıkarılan ve hazine arazisi olarak belirlenen 2B arazilerin satış işlemleri için gerekli belgeler ve satış işlemlerinde istenilen şartlarla ilgili detaylara haberimizden ulaşabilirsiniz.

2B araziler, orman olma özelliğini kaybeden araziler olarak isimlendirilir. Kadastro Müdürlüğü'nün gerçekleştirdiği işlemler sonrasında orman alanı dışına çıkarılan 2B arazisi, bu işlemlerin tamamlanması sonrasında tekrar geri kazanılamıyor ve ıslah edilmiyor.

6831 sayılı orman kanunu 2'inci maddede yer alan 2B arazisini satın almak isteyenler gerekli şartları sağladığını beyan ettikten sonra başvuru işlemlerini tamamlayarak 2B arazilerden satın alabilirler.


2B arazi satış başvurusu gerekli belgeler ve şartları

2B arazi satın almak isteyenler defterdarlıklara veya mal müdürlüklerine başvuru yapabilirler. Bu tür araziler genellikle orman köylüsüne tahsis edilir ve Anayasada yer alan kanun gereği bölge dışında olan üçüncü şahıslara satılmaz.

Kadastro işleminde geçen 2B arazilerini satın almak için gerekli belgeler ise şöyle sıralanmıştır:

* Kimlik cüzdanı fotokopisi,

* 2B arazi satın alma başvuru dilekçesi,

* Başvuru için belirlene ödemenin yapıldığına dair makbuz,

* Tüzel kişiler için yetki belgesi,

* Mirasçı işleminde veraset ilamı 

Haber365
bilgi@haber365.com.tr