19.03.2022-13:53 (Son Güncelleme:19.03.2022-13:56)

2022 yılında en çok hangi 2.el araba markaları tercih edildi? Yılın ilk aylarında vatandaşlar en çok hangi marka araçlara yöneldi? En çok tercih edilen 2.el araba modelleri

Küresel piyasalarda yaşanan sorunlar hayatın her alanında etkisini gösteriyor. Araba fiyatlarına da yansıyan bu sorunlar, araç almak isteyenleri kara kara düşündürüyor. Araç almak isteyenler çoğunlukla ikinci el araçlara yönelirken, hangi model araçların daha fazla ilgi gördüğüyse merak konusu oldu. 2022 yılında en çok ilgi gören 2. El araçları sizler için derledik!

2022 yılının ilk ayında vatandaşların en çok ilgi gösterdiği ikinci el araçların hangileri olduğu araştırılıyor. Araç almak isteyenler, hangi marka ve modellerin tercih edildiğini sıkı takibe aldı.

Ocak ayında online satış ağında alıcıların en çok ilgi gösterdiği otomobil markası Volkswagen(VW) oldu. Alıcılar, binek ve hafif ticari araçlarda 15 bin 416 satışla liderliği Volkswagen’e verdi. VW’yi 14 bin 847 satışla Renault izlerken, onun ardında ise 13 bin 866 satışla Fiat yer aldı.

En çok tercih edilen araç sıralamasında Ford, 10 bin 788 satışla dördüncü sırada yer alırken, Opel 6 bin 78 satışla beşindi sıraya oturdu.

Opel’in ardından 5 bin 818 araç satışıyla Mercedes-Benz altıncı sıraya yerleşirken onu, 5 bin 700 araç satışıyla BMW, 5 bin 551 araçla Peugeot, 5 bin 359 satışla Hyundai ve 4 bin 276 araç satışıyla Toyota izledi.

Ocak ayında en çok tercih edilen araç markalarında ilk sırayı bu markalar kapladı. Ve Ocak ayı içerisinde online pazarda satışı gerçekleştirilen binek ve hafif ticari araçların yüzde 77’lik kısmını bu ilk 10 markalardan gerçekleşti.


Şubat ayında en çok tercih edilen markalar

Şubat ayında satışı gerçekleştirilen araçlardan, Renault Clio markası ilk sırada yer aldı. Türkiye’de üretimi yapılan yerli üretim araçlardan olan Renault Clio, tahtını kaptırmadı. Şubat ayında en çok tercih edilen ikinci el araç markalarında ikinci sırada, Renault Clio’yu Fiat Egea takip etti.

Binek araç satışında ilk iki sırayı Renault Clio ve Fiat Egea kaplarken, ticari araç satışında ise ilk sırada Fiat Doblo yer aldı. Dünya markaları arasında en çok tercih edilen marka olan Volkswagen ise en yavaş el değiştiren marka konumunda.

Türkiye’de şubat ayı içerisinde online pazarda en çok terhin edilen ikinci el araç markası Volkswagen oldu. VW’yi Renault ve Fiat takip ederken, model olarak da en fazla rağbet gören ise Clio oldu. Hafif ticari araç bazında ise en çok tercih edilen model Doblo oldu.

Şubat ayında hafif ticari araç ve binek araç sektöründe 114 bin 698 araç satışı gerçekleştirildi. Online araç pazarında, Şubat ayında satışı gerçekleşen araçların yüzde 80’i binek, yüzde 20’si ise hafif ticari araçlar oldu.


Şubat ayında en çok tercih edilen 2.el araçlar

Şubat ayında online araç pazarında satışı yapılan araçların toplamda 92 bin 132’si ikinci el araçlardan gerçekleşti. Şubat ayında en çok tercih edilen ikinci el araç markası 4 bin 637 araç satışıyla Renault Clio oldu. Bu markayı ise 4 bin 413 araç satışıyla Fiat Egea takip etti. Üçüncü sırada 4 bin 368 adet araç satışıyla VW Passat, dördüncü sırada 3 bin 860 adet araç satışıyla Renault Megane, beşinci sırada 2 bin 903 adet araç satışıyla Toyota Corolla, altıncı sırada 2 bin 862 satışla Ford Focus, yedinci sırada 2 bin 607 satışla Opel Astra, sekizinci sırada 2 bin 221 adetle Honda Civic, dokuzuncu sırada 2 bin 182 adetle VW Polo ve onuncu sırada ise 2 bin 90 adet araç satışıyla Renault Symbol yer aldı.

Şubat ayında ikinci el araç satışında en çok tercih edilen bu ilk 10 marka, toplam binek araç satışlarının yaklaşık yüzde 34,9'luk kısmını oluşturuyor.

DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr