2022 üniversite kayıtları başladı mı, ne zaman başlayacak? Üniversite kayıt belgeleri nelerdir?
YKS tercihlerine göre üniversitelerine başlayacak olan öğrenciler, üniversite kayıtlarının ne zaman başlayacağını merak ediyor. Peki 2022 üniversite kayıtları başladı mı, ne zaman başlayacak? Üniversite kayıt belgeleri nelerdir? İşte konu hakkında merak edilenler...
Geçtiğimiz haftalarda sonuçlanan YKS 2022’nin ardından adaylarda tercih heyecanı başladı. An itibariyle üniversite tercihlerine devam eden adayların aklının bir köşesinde ise üniversite kayıt tarihlerinin ne zaman başlayacağı sorusu yer alıyor. Peki 2022 üniversite kayıtları başladı mı, ne zaman başlayacak? Üniversite kayıt belgeleri nelerdir?
2022 üniversite kayıtları başladı mı, ne zaman başlayacak?
YKS 2022 tercih süreci 5 Ağustos 2022 Cuma günü yani yarın sona erecek. Sonrasında ise adayların merakla beklediği YKS 2022 tercih sonuçları belli olacak. Sonuçlarla beraber üniversitelere girmeye hak kazanan öğrencilerin kayıt işlemleri 22-26 Ağustos 2022, elektronik kayıt işlemleri ise 22-24 Ağustos 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Ek yerleştirme tercihlerinin ne zaman başlayacağı ise henüz netlik kazanmadı.
Üniversite kayıtları için gerekli belgeler neler?
Kazandıkları üniversitelere kayıt olmak isteyen öğrencilerin hazırlamaları gereken belgeler şunlardır:
- Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi
- Yükseköğretim kurumlarına kayıt işlemlerinde öğrencinin YÖKSİS veri tabanında başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olduğunun tespit edilmesi halinde aynı düzeyde örgün bir programa kayıt yaptırmaması halinde ortaöğretim diplomasının aslı olmadan da kaydı yapılarak daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan bu bilgi teyit edilecektir.
- Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)
- Yükseköğretim kurumları tarafından talep edilmesi durumunda 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf
- Katkı payının/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge
- Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgelerin aslı veya üniversite onaylı suretleri YKS ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından http://kamu.turkiye.gov.tr internet adresinde görülebilecektir.
- Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de üniversite rektörlüklerine veya Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne başvurmaları gerekmektedir. Yükseköğretim programlarına yerleşen adayların yerleştirme sonuçları (engel bilgileri de dâhil), Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına (YÖK), ÖSYM tarafından elektronik ortamda iletilecektir.