1973 Yılından Beri Kolunu Yukarıda Tutan Yaşlı Adam Amar Brahti Ji
Hinduizm gelenekleri, ilginç fotoğraflar, ilginç insanlar, kolunu yere indirmeyen amar brahti ji fotoğrafları galerimizde.
1973 yılından beri kolunu yukarıda tutan yaşlı adam amar brahti ji
Yıllardır kolunu hiç indirmeyen adamın amacı neydi acaba?
Hindistan'da bir adam yaptıklarıyla herkesi hayrete düşürdü.
Hindistan'da mahant amar bharti isimli adam 44 yıldır sağ kolunu sürekli yukarıda tutuyor. uyurken, yemek yerken, yürürken, yıkanırken... bharti'nin neden kolunu sürekli yukarıda tuttuğuna inanmayacaksınız. yeni delhi'li mahant amar bharti ji adlı adam, shiva (hinduizm'de yıkım ve yeniden doğuş tanrısı için) 1973'den beri kolunu yukarıda tutuyor.
Amar brahti ji, elini havaya kaldırmasından üç yıl önce; ailesini, arkadaşlarını ve mesleğini kendini dine adamak için terk etmiş.o gün bugündür sağ kolunu hiç ama hiç indirmiyor. uykusunda bile. 44 senedir çektiği tüm acıya ve kolundaki deformasyona rağmen kolu hala havada.
Amar brahti ji, bunu yaparken iç huzuru bulduğunu söylüyor. halk ise onu kutsal görüyor.
Hinduizm nedir?
Çeşitli görüşleri, dini inanışları, mitolojik davranışları ve ibadetleri içine alan ve hindistan’da yaşayan hinduların tâbi olduğu inançlar ve görenekler ile dini ve sosyal kurumların tamamına verilen ad. tek başına bir dini inanış biçimi olmaktan ziyade sosyal bir sistem olarak yaşayan hinduizmin dini temelleri veda dinine ve brahmanizme dayanmaktadır. bu sebeple zamanımızda brahmanizmle hinduizmin birbirinin yerine kullanıldıkları görülmektedir.
Tarih bakımından m.ö 2000 yılın son yüzyıllarında hindistan’a yerleşen hintlilerin kutsal saydıkları “vedalar” adlı ilkçağ metinlerine dayanan hinduizm, m.ö. 1200-500 yılları arasında hint yarımadasını işgal eden ârilerin dini inanışı hâline geldi. daha sonraki zamanlarda bazı değişiklikler göstererek zamanımıza kadar ulaştı.
Hinduizmde iki temel inanç esası vardır: birincisi; tenasüh, yani ruhun bir bedenden başka bir bedene geçmesi inanışıdır. hinduizme göre varlıkların ruhları, öldükten sonra başka bir varlığın bedenine dönebilirler. tenasüh yoluyla ruhların yükselmeleri düşünüldüğü gibi, yaptıkları işlere göre aşağı derecelere indikleri de kabul edilir.
İkinci temel inanış ise kast sistemidir. halkı birbirinden ayrı dört sınıfa ayıran bu sistemin birinci sınıfı, brahmanlardır. bunlar brahma inanışının kudsi rahipleri ve âlimleridir. mukaddes veda kitabını okumak, açıklamak ve diğer brahma mensuplarına yol göstermek vazifeleridir. ikinci sınıf, krişnalardır. bu sınıfa hükümdarlar, racalar ve büyük devlet adamları ve askerler girerler.
Üçüncü sınıf vayansalardır. bu sınıfa da tüccarlar ve çiftçiler girerler. dördüncü sınıf çudralardır. bu sınıfa işçiler, sanatkârlar vb. girerler. bu dört sınıftan çıkarılanlara ise parya ismi verilir. bu zavallıların insan gibi yaşamak hakkı yoktur. hayvan muamelesi görürler. dört sınıfa giren insanların haklarına malik değildirler.
Hinduizmde yaratıcı brahma adı verilen tanrıdır. ayrıca krişna, vişnu ve siva (şiva) dan teşekkül eden üçlü tanrı inancı vardır. hinduizmin bu üçlü tanrı inancına trimurti denir. bu üçlü inanışın dışında hinduizmde sayısız denecek kadar tanrılar da vardır. ayrıca dağlar, ırmaklar ve hayvanlar mukaddes ilahi varlıklar olarak kabul edilir. hele inek hindistan’ın en mukaddes hayvanıdır.
Çünkü o bütün insan olmayan mahlukların sembolüdür. onu öldürmek demek, bir brahmanı öldürmek demektir ki affedilmez. diğer mukaddes yerler ganj nehri ve benares şehridir. onlara göre, ganj nehri insanın günahlarını temizler. benares’te ölen, siva (şiva) nın inayetine kavuşur.
Hinduizmde dini inanış emir ve yasaklar manava dharina şastra ismindeki mukaddes kitaplarında yazılıdır. bu mukaddes kitaptan başka brahmanalar, upanişadlar, puranalar, mahabharatalar ve ramayanalar adlı mukaddes kitaplar da vardır.
Hinduizmde insanı tanrılara ulaştıran birçok yol vardır. bunlardan biri yoga’dır. birlik anlamına gelen yoga hem psikolojik bir disiplin, hem de değer verilen şeyle kaynaşmak gayesiyle teneffüsü kontrol etme faaliyetidir. tanrılara ulaştıran ikinci önemli yol tantrizm’dir.
İbadetlerin mühim kısmı kurtuluşu temin eden üç esasta toplanmıştır. birincisi; güzel amellerdir. (mesela, ölenler için kurban kesmek, güneşe hürmet etmek, evde devamlı ateş yakmak, doğum, ölüm ve düğünlerde ibadet etmek, mukaddes kitapları okumak.)
İkincisi, hakikat bilgisidir. bütün varlıkların aslı tek hakikattir. bu hakikate ulaşabilmek için dini bilgileri öğrenmek, rahip olmak ve dünyayı terk etmek lazımdır. üçüncüsü, tanrı ile beraber olmaktır. bu da ibadetle olur. hinduizmde tapınma kişisel olabilir. buna puja adı verilir. kurban törenlerine jajna denir. her kişi için doğumundan ölümüne kadar 12 tören yapılır.
Hinduizmde temel ahlak kaidesi nefse hakimiyet ve feragatkâr olmaktır. kast sistemine bağlı kalmak için azami gayret sarf etmek, brahmanların kanunlarına uymak, kadınlara hiçbir hak tanımamak ve paryaları kurbanlık hayvanlar gibi telakki etmek hinduizmin sosyal idealini ortaya koymaktadır.