Akıncı TİHA yerli motorla buluşacak! Tarih belli oldu!

TUSAŞ Motor Sanayii AŞ, yürüttüğü yerli motor çalışmaları sonucunda, Bayraktar Akıncı Taarruz İnsansız Hava Aracı'na bir yıl içerisinde yerli motorla buluşturacak.

30.05.2022-13:50 - (Son Güncelleme: 30.05.2022-13:50)

TUSAŞ Motor Sanayii AŞ, Anadolu Ajansının Global İletişim Ortağı olduğu, Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı, Azerbaycan Dijital Gelişim ve Ulaştırma Bakanlığı ile Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yürütücülüğünde TEKNOFEST Azerbaycan'da farklı alanlarda üretilen ve geliştirilen motorlar sergilendi.

"Bir yıl içinde teslim etmeyi hedefliyoruz"

TEI Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit, motor çalışmalarına ilişkin açıklamada bulundu. Milli imkanlarla geliştirdiklerinin altını çizen Akşit, "Akıncı'nın uzun süre havada kalacak başka bir versiyonu da var. Uzun süre görev yapacağı zaman dizeller çok daha avantajlı oluyor, çok daha az yakıyorlar. Biz de PD170 motorumuzun 225 beygirlik bir versiyonunu geliştiriyoruz. Projede iyi bir yere geldik. Motorun olgunlaştırma testlerinde zorlu ömür testleri vesaire oluyor. Uzun süreli yorulma ve zorlama testlerinin yüzde 75'ini hemen hemen tamamladık. Biraz daha gitmemiz gereken bir test süreci var. Bir yıl içinde bu motoru Akıncı'yı uçuracak şekilde teslim etmeyi hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.


"TEI olarak tasarım ve imalatında yer almak istiyoruz"

Milli Muharip Uçaklar için motor geliştirmeye başlayacaklarını dile getiren Akşit, "Yaptığımız ön mühendislik çalışmalarında Milli Muharip Uçak'ın zorlayıcı isterleri var. Milli Muharip Uçak'ın ihtiyaç duyduğu motoru geliştirip, üretip, teslim edecek yeteneğe TEI olarak geldiğimizi görüyoruz. TEI ekibi olarak ustalık eserimiz olacak. Türkiye'de böyle bir motoru üretip test edebilecek altyapı sadece bizde var. 100 bin pound itkiye kadar her türlü motoru test edebilecek test altyapımız bulunuyor. TEI olarak tasarım ve imalatında bu projede yer almak istiyoruz." ifadelerine yer verdi.


"PG50'yi hibrit, hem yakıt hem elektrik motoru olarak dönüştürüyoruz"

Türev motorlar ürettiklerini ve motor ailesine genişlik kattıklarını ifade eden Akşit, "PG50 ilk başta kısa süreli, tek kullanımlık bir görev için tasarlanmıştı. Değişik platform üreticilerimiz bu motorun küçük İHA'larda uzun süre ve defalarca kullanımıyla ilgili ihtiyaç olduğunu söyledi. Hem Türkiye'den müşterilerimiz hem Azerbaycan'dan potansiyel bir müşterimiz geldi, yeteneklerini sorguladı. PG50'nin PG50S dediğimiz uzun ömürlü bir versiyonunu türettik. Ömür testleri devam ediyor. Ne kadar süre güvenilir şekilde uçabileceğini test ediyoruz. Küçük dronların hemen hemen hepsi elektrikli güç sistemleriyle uçuyor. Bunların limitleri var. Büyük güçlere ve uzun süre havada kalmaya ihtiyaç duyan görevlere doğru gittiğinizde batarya sistemi artık fiziksel olarak ihtiyacı karşılayamıyor, mecburen fosil yakıtlı motorlara gelmeniz gerekiyor. PG50 bu segmente uyuyor ve ihtiyaca cevap veriyor. PG50'yi hibrit, hem yakıt hem elektrik motoru olarak dönüştürüyoruz." ifadeleri kullandı.

YORUM YAZ..
Modal