ABD'de yapılan araştırmalar ortaya çıkardı: Sosyal medya şirketleri Müslüman karşıtlığıyla ilgili şikayetlerin yüzde 89'unu görmezden geliyor!

Dijital Nefretle Mücadele Merkezi tarafından yayınlan raporda, sosyal medya şirketlerinin Müslüman karşıtlığı konusunda yapılan şikayetlerin yüzde 89'una kayıtsız kaldığını ortaya konuldu.

06.05.2022-08:02 - (Son Güncelleme: 06.05.2022-17:23) ABD'de yapılan araştırmalar ortaya çıkardı: Sosyal medya şirketleri Müslüman karşıtlığıyla ilgili şikayetlerin yüzde 89'unu görmezden geliyor!

ABD'de yapılan bir araştırma, sosyal medya şirketlerinin Müslüman karşıtlığı konusunda yapılan şikayetlerin yüzde 89'una kayıtsız kaldığını ve gerekli işlemlerin yapılmadığını ortaya koydu.

ABD merkezli Dijital Nefretle Mücadele Merkezi tarafından yapılan araştırma sonucuna ilişkin yayınlanan raporda, Meta, Twitter ve Google şirketlerinin 2019'da terör ve şiddet içeren paylaşımları kaldırma çağrısını desteklediği yönünde yaptığı ortak bildiriye atıfta bulunuldu. Söz konusu raporda: "Basın açıklamalarının boş vaatlerden başka bir şey olmadığı bir kez daha kanıtlandı." ifadeleri kullanıldı.

İslamofobik paylaşımların yüzde 89'u görmezden gelindi

Washington'da ofisi bulunan Dijital Nefretle Mücadele Merkezi'nin internet sayfası üzerinden yapılan açıklamada: "Bu rapor, Facebook, Instagram, TikTok, Twitter ve YouTube dahil olmak üzere sosyal medya şirketlerinin kendilerine bildirilen Müslüman karşıtı nefret ve İslamofobik paylaşımların yüzde 89'unda harekete geçmediğini ortaya koyuyor." değerlendirmelerine yer verildi.

Raporu hazırlayan araştırmacılar, söz konusu platformların kendi raporlama araçlarını kullanarak, Müslümanları "ırkçı karikatürler, komplolar ve asılsız iddialarla hedef alan rahatsız edici, bağnaz ve insanlıktan çıkarıcı içerik barındıran" 530 gönderiyi ve bu gönderilerin en az 25 milyon kez görüntülendiğini tespit etti.

Araştırmalar Ortaya Çıkardı!

Kayıtsız kalındı

Söz konusu raporda: "Kötüye kullanım amaçlı içeriğin çoğu kolayca tanımlanabilirdi ve yine de kayıtsız kalındı. Instagram, TikTok ve Twitter, kullanıcıların #deathtoislam (İslam'a ölüm), #islamiscancer (İslam kanserdir) gibi hashtag'leri kullanmasına izin verdi. Hashtag'leri kullanarak yayılan içerik, en az 1,3 milyon görüntülenme aldı." ifadeleri kullanıldı.

Raporun devamında, İslamofobik içeriklerin paylaşılmasına izin vermenin sosyal bölünmeleri teşvik edeceği, istismarcı davranışları normalleştireceği ve çevrim dışı saldırıları teşvik edeceği uyarısında bulunuldu.

Ayrıca, sosyal medya platformlarının İslam karşıtı içeriklerden ve etkileşimlerinden para kazandığı, bu sebeple nefretin yayılmasına göz yumdukları iddia edildi.

Mehlika Karadayı
mehlikakaradayi@gmail.com
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal