Türkiye’nin yerli uygulaması Uppy dünya genelindeki 0-6 yaş aralığındaki 700 milyon çocuğun dijital dünyanın tehlikelerine karşı korunması amacıyla geliştirildi.
Teknolojinin denetimsiz kullanımı çocukları pek çok tehlike karşısında savunmasız bırakıyor. Türkiye'nin ilk yerli çizgi film karakteri Pepe'nin yaratıcısı Ayşe Şule Bilgiç ve ortağı İbrahim Coşkuner, bu soruna çözüm bulmak için bir süper aplikasyon (app) geliştirdi. 27 kişilik bir ekip tarafından 5 yıllık uzun bir çalışma sonucunda ortaya çıkan Uppy isimli uygulama, okul öncesi çağdaki 2-6 yaş arası çocukları dijitalde vakit geçirirken yüzde 100 güvende tutarken, tüm içerik ve eğitim modelinin merkezine yerleştirilen 5 bin kelimelik sözlükle de çocukların zihinsel gelişimine katkıda bulunuyor.
1 milyon indirme
Akşam’ın haberine göre; Oyun, kitap, çizgi film, Youtube videoları, uyku, müzik ve meditasyon gibi yüzlerce farklı uygulamayı bir araya getiren Uppy, sağladığı faydalarla Hindistan'da yapılan ve 20 ülkeden 120 girişimin katıldığı G20 DIA zirvesinde dünyanın en iyi ikinci "Edtech Girişimi" seçildi. Bu ödülle Türkiye girişimcilik tarihinin en büyük başarısına imza attıklarını ifade eden Uppy (Düşyeri) ortağı ve CEO'su İbrahim Coşkuner şunları kaydetti: "Çocuklar dijital evrende farklı tehditlerle karşı karşıya. Aileler bu konuda endişeli. Ancak çocuklar dijital dünyada büyüyecek ve işlerini bu dünya üzerinden yürütecekler. Dolayısıyla ekranı yasaklamak bir çözüm değil. Biz Uppy olarak bu soruna çözüm getiren bir sistem geliştirdik. Şu ana kadar 1 milyon kez indirilen uygulamada 3 yıl içinde 10 milyon premium üyeye ulaşmayı hedefliyoruz. Biz tüm cihazların çocuk modu olmak istiyoruz."
Değeri 7’ye katlanacak
Son yatırım turunda 45 milyon dolardan değerlenen Uppy, bugüne kadar aralarında Ali Sabancı, Ali Koç, Nevzat Aydın'ın da olduğu pekçok önemli isimden yatırım aldı. Hindistan'da aldıkları ödül sonrasında pek çok yabancı yatırımcının ortaklık görüşmeleri için kapılarını çaldığını anlatan İbrahim Coşkuner, "Hindistan'dan bir yatırım teklifi aldık. İngiltere de bir iki Venture Capital'la görüşmeler yapıyoruz.2024'te şirket değerlemesinin 350 milyon dolara çıkmasını hedefliyoruz. Kalkış yaptık, önümüz açık, hava açık, şu an gaza basıyoruz" dedi.
Kamu ve özel okullara da hizmet verecek
Pedagojik onaylı çocuk uygulaması Uppy; telefon, tablet ve ya bilgisayarlara ücretsiz indirilebilirken, uygulamadaki tüm içeriklere ulaşmak için yıllık 499 TL'lik üyelik bedeli ödenmesi gerekiyor. Şu ana kadar B2C hizmet veren uygulamayı eğitim kurumlarına uygun hale getirmek için çalışmalar yaptıklarını anlatan İbrahim Coşkuner, "TÜBİTAK'tan aldığımız destekle dünyadaki ilk farklılaştırılmış eğitim teknolojisini geliştiriyoruz. 'Düşyeri Okul' ismini taşıyacak bu uygulamayı yakında bitirip 2024-2025 eğitim sezonu için kamunun kapısını çalacağız. Ayrıca öğretmen ve öğrencilerin kod yazmadan oyun üretebileceği bir yazılım üzerinde çalışıyoruz" dedi.
54 milyar dolarlık Pazar
Türkçe, İngilizce, Almanca, İspanyolca ve Portekizce konuşabilen Uppy, 2023'ün son çeyreğinde global büyüme planları çerçevesinde ABD, İngiltere, Almanya, Meksika, Brezilya ve MENA bölgesinde de lansmanlar gerçekleştirecek. 2-6 yaş arası çocuklara yönelik dünya eğitim teknolojileri pazarının büyüklüğünün 54 milyar dolar olduğu bilgisini veren Coşkuner, "Bugün nasıl ki dünyadaki bütün cihazlarda Instagram ve WhatsApp uygulaması varsa biz de çocuğu olan tüm ailelerin telefonunda olup alanımızda dünyanın en büyük eğitim teknolojileri şirketi olmayı hedefliyoruz" diye konuştu.