1915 Çanakkale Köprüsü'nde Sona Yaklaşıldı

Çanakkale Boğazı'nda Avrupa ve Asya kıtalarını ilk kez birbirine bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün çalışmaları hız kesmeden sürüyor.

20.09.2021-15:27 - (Son Güncelleme: 20.09.2021-16:57) 1915 Çanakkale Köprüsü'nde Sona Yaklaşıldı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli 18 Mart 2017 yılında atılmıştı. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımı 5 bine yakın çalışan ile 24 saat aralıksız olarak sürüyor.

Köprü 318 metre yüksekliğindeki kulelere sahip olacak. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı da Zafer'in 107. yıl dönümünün kutlanacağı 18 Mart 2022 tarihinde yapılacak. Köprünün 2023 metre bir orta açıklığı bulunuyor. 5 bine yakın çalışan ile 24 saat aralıksız devam eden çalışmalar sonucu Çanakkale Köprüsü'nün büyük bölümü 4,5 yılda tamamlandı.

2023 METRE ORTA AÇIKLIĞIYLA DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18 Mart 2017 tarihinde temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü, Cumhuriyet'in 100. kuruluş yılını simgelediği  2023 metrelik orta açıklığıyla dünyanın en uzun orta açıklığa sahip asma köprüsü unvanına sahip olacak.

Lapseki yakasında yolun tamamlanan bölümünde araçla seyretti ardından da yürüyerek, 318 metre yüksekliğindeki kuleye yaklaşan yolun en uç noktasında, köprüdeki son durumu görüntüledi. 318 metre yüksekliğe sahip kulelerin ayaklarında, birbirine kaynatılmış bekleyen toplam 6 tabliyenin montajıyla araç geçiş yolu tamamlanmış olacak.

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜNÜN AÇILIŞ TARİHİ BELLİ OLDU

Köprü 318 metre yüksekliğindeki kulelere sahip olacak. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı da Zafer'in 107. yıl dönümünün kutlanacağı 18 Mart 2022 tarihinde yapılacak. Köprünün 2023 metre bir orta açıklığı bulunuyor. 5 bine yakın çalışan ile 24 saat aralıksız devam eden çalışmalar sonucu Çanakkale Köprüsü'nün büyük bölümü 4,5 yılda tamamlandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, çalışmaları incelemek üzere yaptığı son ziyarette, köprünün hizmete açılmasıyla Çanakkale Boğazı'nın 6 dakika gibi kısa sürede geçilebileceğini söylemişti.

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜNÜN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ

1915 Çanakkale Köprüsü üzerinden geçen araçların yolu toplam 87 tabliye bloğuna sahip olacak. Asya ve Avrupa yakalarındaki kule ayaklarına getirilen ve birbirine kaynatılan 3'er tabliye bloğunun vinç ile yukarıya kaldırılması sonrasında köprünün araç geçiş yolu Avrupa ve Asya kıtalarını birbirine bağlamış olacak.

770'er metre kenar açıklıklarla toplam 3 bin 563 metre uzunluğundaki köprü, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle toplam 4 bin 608 metre geçiş uzunluğuna sahip. Gidiş ve geliş yolu 3'er şeritli olan köprü 45,06 metre genişlikte. Köprü tabliyesinin iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yer alıyor.

YORUM YAZ..
Modal