BAKLİYAT, ÇEREZ VE FASULYE, Bakliyat, çerez, fasulye çeşitleri zengin birer protein kaynağıdır.

YAĞLI BALIK, Hastayken pek tercih edilmemeli. Ancak yağlı balıklar, Omega 3 yönünden fazlasıyla zengindir.

TURUNCU BESİNLER, Havuç, bal kabağı ve tatlı patates gibi yiyeceklerin fazlasıyla içerdiği beta karoten, vücutta A vitaminine dönüştürülür.

MANTAR, Mantar, oldukça zengin bir antioksidan, potasyum, B vitamini ve lif kaynağıdır.

BAHARATLI BESİNLER, Mide rahatsızlıklarından dolayı kaçınılsa da baharatlı yiyecekler, soğuk algınlığına birebirdir.

YABAN MERSİNİ, Antioksidan açısından zengin içeriğiyle yaban mersini, beyin fonksiyonlarınızın ve bağışıklık sisteminizin gelişmesine yardımcı olur.

TURUNÇGİLLER, Turunçgiller, C vitamini yönünden zengindir ve soğuk algınlıklarında en iyi dostunuz olabilir.

SARIMSAK, Sarımsak, antioksidan yönünden oldukça zengindir. Eğer kokusuna ya da tadına katlanamıyorsanız, sarımsak içeren takviye gıdalar da kullanabilirsiniz.

BRAT DİYETİ, Muz, pirinç, elma püresi ve kızarmış ekmek dörtlüsünden oluşan brat diyeti , potasyum açısından zengindir ve mide rahatsızlıklarına iyi gelir.

YULAF, Lif yönünden zengin yulaf, sizi birçok hastalıktan korur ve stresinizi azaltır.

İSTİRİDYE, Çinko yönünden zengin istiridye, soğuk algınlıklarına birebirdir.

YEŞİLLİK, Yeşillikler, bağışıklık sisteminizi güçlendirmek ya da iyileşmek için ihtiyacınız olan besin değerlerine sahiptir.

TUZLU SICAK SU, Tuzlu sıcak su ile gargara yapmak, zararlı bakterileri yok ederek boğazınızdaki rahatsızlıklara iyi gelecektir.

YEŞİL ÇAY, Çayın çoğu cinsi, sizi soğuk algınlıklarından korur. Fakat yeşil çay, antioksidan açısından fazlasıyla zengin olduğu için çok daha etkilidir.

TAVUK SUYU ÇORBASI, Sistein adlı aminoasit çeşidini içeren bu çorba,sizi hastalıklardan korur.

ZENCEFİL, Başta mide ve sindirim sistemi rahatsızlıkları olmak üzere neredeyse her hastalığa iyi gelir.

EKİNEZYA, Çay halinde tüketilen ekinezya, vücudunuza birçok hastalıkla savaşmasında yardımcı olur. Fazla tüketildiğinde mide ağrılarına yol açabilir.

REZENE , Rezene öksürüğü azaltır ve solunum yolu rahatsızlıklarına birebirdir.

ANASON ,Anason, burun akıntısını ve öksürüğü azaltmaya yardımcı olur.

BAL, Şekerin aksine vücudunuza iyi gelen bal, bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Boğaz ağrılarınızı da azaltır.

ZERDEÇAL, Doğal bir antibiyotik olan zerdeçal, midenizi rahatlatır ve iştahınızı arttırır. Yemeklere katarak ya da sıcak süte ekleyerek tüketebilirsiniz.

YOĞURT, Yoğurt gibi probiyotik besinler, vücudunuzun yenilenme sürecinde büyük rol oynar.

YAĞSIZ ET, Vücut direncinizin artması ve hastayken iyileşmeniz için en çok ihtiyaç duyduğunuz şeylerden biri de; proteindir.

BİTTER ÇİKOLATA, Kakao, içerdiği antioksidanlarla bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Çikolata yemek istediğinizde ise %70 kakao oranına sahip olanları tercih etmelisiniz.

D VİTAMİNİ, Sanılanın aksine, hastayken süt ürünleri tüketmek gayet iyi gelecektir. İmkanınız olduğunda güneş ışınlarından, soğuk kış günlerinde ise süt ürünlerinden D vitamini alabilirsiniz.