ISPANAK 

Bağışıklık sistemini güçlendirir, A ve C vitaminleri bakımından zengindir. Demir, kalsiyum, B6 vitamini ile enerji verir. Kış aylarında bolca tüketilmesi önerilir.

TARÇIN 

Isıtıcı özelliği bulunan baharatlardan biri olan tarçın, soğuk havalardan kolay etkilenenlerin en büyük yardımcısı olma niteleğindedir. .Soğuk havalarda dışarıya çıkmadan önce, dilinizin üzerine koyacağınız bir miktar tarçın, vücutta dolaşan kanın derinin yüzeyine çıkmasına neden olur. Bu da vücudun ısınmasını sağlar.

ZENCEFİL 

Tarçınla aynı etkiye sahip zencefil de bu konuda oldukça etkilidir. Biraz acı bir tat olabilir kabul ama işe yaramaması içten bile değil.

ZENCEFİL ÇAYI 

Vücut ısısına anlık müdahalesi bulunur. Zencefil ve hatta tarçın çayını hiç de yabana atmayın.

TAVUK 

Tavuk, kırmızı ete göre daha az kolesterol içerir. Yani beyaz et, B vitaminleri bakımından oldukça eli bol bir besindir.

 

PORTAKAL 

Kışın habercisi olan portakal, özellikle bu aylarda mutlaka tüketilmeli. 1 adet portakal tükettiğinizde günlük demir ihtiyacınızın %1’ini karşılamış olursunuz. C vitamini deposu olmasıyla da bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.

HAVLICAN 

Vücut ısısını artıran bir bitki olan havlıcan, genellikle çay şeklinde demlenerek tüketilir. Bir bardak sıcak suya yarım tatlı kaşığı havlıcan katıp demlenir. Daha kolay içebilmek için bal ile tatlandırılarak içilebilir.

BROKOLİ 

Antioksidanlar bakımından zengin olan brokoli, hücreleri korur. Kalsiyum, potasyum, folat ve lif içerir. Vücuda bol miktarda enerji verir ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

IHLAMUR ÇAYI 

Kışın tüketilmesi gereken çayların başında gelen ıhlamur çayı vücudun bağışıklık sistemini koruduğu gibi vücut ısısının da dengelenmesini sağlıyor.

ELMA 

Elma lifli yapısı ve barındırdığı vitaminleri sayesinde vücuda tüketildiği andan itibaren enerji sağlayarak kan dolaşımını hızlandırır.