Türkiye'ye Şok Uyarı: Binlerce DEAŞ'lı Sınırınızdan Girdi
Almanya'dan İtiraf: Türkiye Bunu Hak Ediyor!
DEAŞ'ın Emirini ABD Eğitmiş! Şimdi Türk Askerine Kurşun Sıkıyor
Reina Teröristinin İfadesi Ortaya Çıktı! Asıl Hedefi Başkaymış
Merkez Bankası'dan Dövize Karşı Yeni Hamle

Balığın En Faydalı Yeri Neresi?

 

TÜRKİYE'NİN BALIK TÜKETİMİ

Balıkçılıkla ilgili dünyanın konuştuğu araştırmalara imza atan ünlü Japon bilim insanı Kohei Kihara da, Türkiye'deki balık tüketimiyle ilgili rakamlar karşısında şaşkın olduğunu söyledi. Kohei Kihara, "Dünya ortalamalarında kişi başı 1 yılda 16 kilo yeniliyor. Türkiye'de bu oran yarı yarıya düşüyor; yani 8 kilo yeniyor" dedi. 

Türkiye'de kırmızı et alışkanlığının, balığın önüne geçtiğini belirten Kohei Kihara, bunun büyük bir eksiklik olduğunu söyledi. "Balık insan için eşsiz bir gıdadır" diyen Kihara, "Biz Japonlar ortalama 60 kilo balık yiyoruz, bu da haftalık yaklaşık 1 kiloya tekabül ediyor. Balıkta omega 3 var. Balığın yağıdır bu" dedi. 

BALIĞIN PULU ÇOK DEĞERLİDİR

Japonların balığın her şeyini tükettiğini söyleyen Kihara, "Türkiye'de balığın pulu kullanılmıyor. Pul çok değerlidir. Kalsiyum ve fosfat içerir. Eklemlere iyi gelir. Pulu toz haline getirip tablet yapıyor ve su ile karıştırarak içiyoruz. Yaşlı insanların eklem ağrıları için bulunmaz bir ilaç bu. Ayrıca kadınların yüzünü de yumuşak tuttuğunu eklemeliyim" dedi.

BALIĞIN SAYISIZ FAYDALARI

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, balık tüketiminin hem ruh hem beden sağlığı için önemli olduğunu ifade ederek, balık tüketiminin önemine dikkat çekti.

DİYABETİ GECİKTİRİYOR

Son çalışmalar balıkta bulunan omega 3 yağ asitlerinin, insülinin etkinliğini arttırarak tip 2 diyabet hastalığını geciktirdiğini ortaya koymaktadır. Özellikle balığın kas etleri arasında bulunan omega 3 yağlarının insülin aktivitesini dengelediği bildirilmektedir.

KALP-DAMAR HASTALIKLARINA FREN

Yeterli balık tüketimiyle alınan omega 3 yağ asitleri, kötü kolesterol LDL'yi düşürüp, iyi huylu kolesterol HDL'yi artırmaktadır. Aynı zamanda trigliserid seviyesini de düşürerek, kalp-damar sağlığını koruyucu etki gösterir. Omega 3, kan damarlarında pıhtı oluşumunu da engelleyerek, damar tıkanıklığını ya da damarlarda yağ birikimini önlüyor. Böylece kalp krizi ve felç riskini azaltmaktadır. 

EN DOĞAL ANTİDEPRESAN

Yeterli miktarda omega 3 alımının, stres ve depresyonu daha iyi bir şekilde kontrol etmemize yardımcı olmasından dolayı balıklar doğal antidepresan olarak düşünülmektedir. 

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ KUVVETLENDİRİR

Bağışıklık sistemimiz, vücudumuzda bulunan kötü huylu hücreleri baskı altında tutabilmek ve savaşabilmek için omega 3 yağ asitlerinden destek almaktadır. Meme, prostat ve kolon kanseri başta olmak üzere birçok kanser türünde, omega 3 yağ asitlerinin olumlu etkisi olduğu bilinmektedir. 

ZEKA GELİŞİMİ İÇİN

Beyin, kalp, damarlar ve gözlerin sağlıklı gelişmesinde önemli rol oynayan omega 3, anne karnındaki bebeğin sağlıklı gelişimi için elzem bir yağ asididir. Anne sütüyle beslenen çocukların problem çözme yeteneklerinin, okuma, telaffuz ve yazma becerisinin daha iyi olduğu görülmüştür. Bu nedenle gebelik ve emzirme sürecindeki annenin de yeterli balık tüketmesi önemlidir. 

YAŞLANMAYAN BEYİN İÇİN

Düzenli omega 3 bakımından zengin balık tüketenlerin, beyin yaşlanması daha yavaş olmaktadır. Yetersiz balık tüketenlerin ilerleyen yaşlarda Alzheimer ve demans gibi hastalıklara yakalanma riski daha yüksektir.

PİŞİRME YÖNTEMİNE DİKKAT

Balık besin değerini ızgara veya kömürde pişirme ile kaybeder bu sebeple balığı kağıtta buğulama ya da fırında pişirin. Balığın zayıflamada da etkisinin olmasını istiyorsanız sebzeler ile beraber fırında düşük ısıda uzun süre pişirmelisiniz."


Misafir Avatar
İsim
Email
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.